Reklama

Inea kupiła, grupa Mediatela sprzedała ze stratą

Publikacja: 22.05.2012 11:00

Jeszcze w tym półroczu br. grupa Mediatela całkowicie wyjdzie z segmentu telefonicznych usług dla abonentów prywatnych – informuje Mirosław Janisiewicz, prezes spółki.

Powód: grupie nie udało się w tym segmencie zbudować skali.  – Rozmowy w sprawie sprzedaży zasobów na terenie Trójmiasta trwają – mówi Janisiewicz i zapewnia, że chodzi o niewielką liczbę klientów.

Z jego wypowiedzi wynika, że sieci w Kole i Dąbiem, które grupa sprzedała w ub.r. ze stratą, kupiła wielkopolska sieć kablowa Inea (transakcja obniżyła wynik grupie Mediatela o 700 tys. zł).

W I kw. br. segment Home grupy Mediatela znalazł się pod kreską: miał tylko 0,6 mln przychodów, ujemną EBITDA i 0,5 mln zł straty netto. To najwyraźniej to efekt zmniejszenia skali działalności, czyli właśnie sprzedaży aktywów. W 2011 r. sam segment był na plusie: przyniósł grupie nieco ponad 4 mln zł przychodów, 1,28 mln zł EBITDA i około 0,8 mln zł zysku netto.

Oprócz klientów telefonii stacjonarnej, Mediatel ma jeszcze klientów usługi komórkowej TelePiN. To głównie klienci usług pre-paid. Prezes Mediatela ocenia, że jest ich kilkanaście tysięcy.

Reklama
Reklama

Według Janisiewicza, z usług hurtowych – podstawowego biznesu operatora – korzystało w marcu 130 podmiotów.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama