Inea kupiła, grupa Mediatela sprzedała ze stratą

Publikacja: 22.05.2012 11:00

Jeszcze w tym półroczu br. grupa Mediatela całkowicie wyjdzie z segmentu telefonicznych usług dla abonentów prywatnych – informuje Mirosław Janisiewicz, prezes spółki.

Powód: grupie nie udało się w tym segmencie zbudować skali.  – Rozmowy w sprawie sprzedaży zasobów na terenie Trójmiasta trwają – mówi Janisiewicz i zapewnia, że chodzi o niewielką liczbę klientów.

Z jego wypowiedzi wynika, że sieci w Kole i Dąbiem, które grupa sprzedała w ub.r. ze stratą, kupiła wielkopolska sieć kablowa Inea (transakcja obniżyła wynik grupie Mediatela o 700 tys. zł).

W I kw. br. segment Home grupy Mediatela znalazł się pod kreską: miał tylko 0,6 mln przychodów, ujemną EBITDA i 0,5 mln zł straty netto. To najwyraźniej to efekt zmniejszenia skali działalności, czyli właśnie sprzedaży aktywów. W 2011 r. sam segment był na plusie: przyniósł grupie nieco ponad 4 mln zł przychodów, 1,28 mln zł EBITDA i około 0,8 mln zł zysku netto.

Oprócz klientów telefonii stacjonarnej, Mediatel ma jeszcze klientów usługi komórkowej TelePiN. To głównie klienci usług pre-paid. Prezes Mediatela ocenia, że jest ich kilkanaście tysięcy.

Według Janisiewicza, z usług hurtowych – podstawowego biznesu operatora – korzystało w marcu 130 podmiotów.

Jeszcze w tym półroczu br. grupa Mediatela całkowicie wyjdzie z segmentu telefonicznych usług dla abonentów prywatnych – informuje Mirosław Janisiewicz, prezes spółki.

Powód: grupie nie udało się w tym segmencie zbudować skali.  – Rozmowy w sprawie sprzedaży zasobów na terenie Trójmiasta trwają – mówi Janisiewicz i zapewnia, że chodzi o niewielką liczbę klientów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?