Operatorzy będą musieli mierzyć jakość usług

Publikacja: 18.09.2009 00:00

Urząd Komunikacji Elektronicznej pracuje nad projektem rozporządzenia, które określiłoby sposobu pomiaru i prezentacji wyników tych pomiarów odnośnie jakości usług telekomunikacyjnych – poinformowała podczas Krajowego Sympozjum Telekomunikacji i Teleinformatyki Maria Trzaskowska z Departamentu Kontroli i Egzekucji Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Rozporządzenie miałoby stanowić akt wykonawczy, wprowadzający w życie Art. 63 ust.3 Prawa telekomunikacyjnego.

Według Marii Trzaskowskiej monitoringowi miałyby podlegać m.in. czas zestawienia usług przez operatora, czas usunięcia zgłaszanych awarii, czas rozpatrywania i skuteczność reklamacji, jakość usług głosowych, czy poziom przepływności łączy internetowych w kierunku do i od abonenta. UKE chciałoby mierzyć również jakość transmisji wideo w sieciach telekomunikacyjnych, ale przedstawiciele urzędu przyznają, że brakuje dokumentów standaryzacyjnych.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem