Operatorzy będą musieli mierzyć jakość usług

Publikacja: 18.09.2009 00:00

Urząd Komunikacji Elektronicznej pracuje nad projektem rozporządzenia, które określiłoby sposobu pomiaru i prezentacji wyników tych pomiarów odnośnie jakości usług telekomunikacyjnych – poinformowała podczas Krajowego Sympozjum Telekomunikacji i Teleinformatyki Maria Trzaskowska z Departamentu Kontroli i Egzekucji Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Rozporządzenie miałoby stanowić akt wykonawczy, wprowadzający w życie Art. 63 ust.3 Prawa telekomunikacyjnego.

Według Marii Trzaskowskiej monitoringowi miałyby podlegać m.in. czas zestawienia usług przez operatora, czas usunięcia zgłaszanych awarii, czas rozpatrywania i skuteczność reklamacji, jakość usług głosowych, czy poziom przepływności łączy internetowych w kierunku do i od abonenta. UKE chciałoby mierzyć również jakość transmisji wideo w sieciach telekomunikacyjnych, ale przedstawiciele urzędu przyznają, że brakuje dokumentów standaryzacyjnych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10