W I półroczu najchętniej oglądana stacją nadawaną naziemnie w technologii cyfrowej był Polsat – wynika z zdanych Nielsen Audience Measurement. Jego udział w czasie oglądania cyfrowej TV naziemnej w Polsce wynosił 18,28 proc. (patrz: wykres). Stacja z telewizyjnej grupy Zygmunta Solorza-Żaka była jedną z kilku, która w zestawieniu dla kanałów nadawanych naziemnie cyfrowo plasowała się wyżej niż w analogicznym rankingu kanałów nadawanych analogowo (czyli odbieralnych bezpłatnie przez zwykłą dachową lub pokojową antenę). W tym drugim rankingu Polsat plasował się w I półroczu na drugim miejscu (za TVP1).

W cyfrowej telewizji lepiej niż w analogowej wypada też TVN (w zestawieniu dla kanałów cyfrowych plasuje się na trzecim miejscu, a dla analogowych: na czwartym) oraz TV Puls (jest numerem cztery na liście najchętniej oglądanych stacji cyfrowych i aż siódmym – wśród kanałów nadawanych analogowo). – Nasz udział w widowni naziemnej telewizji cyfrowej bardzo szybko rośnie, nawet od czasu do czasu, przeganiamy pod tym względem np. TVP2 – cieszył się w maju Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls, który 19 lipca startuje w ramach tej usługi ze swoją druga stacją: kanałem Puls2.

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych cyfrowych kanałów mieszczą się też: TVN7, TV4, TV6 i Polo TV (patrz: wykresy).

Jeśli chodzi o udział w czasie oglądania, słabiej niż w technologii analogowej, w cyfrowej wypadają stacje TVP. TVP1, która jest najchętniej oglądaną stacją wśród nadawanych naziemnie analogowo, w zestawieniu dla kanałów cyfrowych plasuje się na drugim miejscu, TVP2 zajmuje trzecie miejsce z wśród stacji analogowych, a czwarte w cyfrowych, natomiast TVP Info, piąte w zestawieniu „analogowym”, w „cyfrowym” jest szóste.

Widownie kanałów nadawanych cyfrowo wciąż są jednak znacznie mniejsze niż tych nadawanych drogą tradycyjną. Średnia widownia Polsatu nadawanego cyfrowo wynosiła w I półroczu wynosiła 72 tys. osób, podczas gdy w wersji analogowej: 311,7 tys.