Po ofercie pre-paid i dla biznesu, w której za ryczałtową opłatę klient Play może za darmo łączyć się z wszystkimi użytkownikami wewnątrz sieci (ponad 3 mln kart SIM) przyszła pora na podobnie skonstruowaną ofertę abonamentową. Od jutra w serwisie internetowym Playa pojawi się nowa oferta tego typu dla klientów kontraktowych: Long Play, która zastępuje wcześniej sprzedawane pakiety.

– Będziemy stopniowo wycofywać dotychczasowe oferty z kanałów dystrybucji – powiedział dziś Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4. Według niego ryczałtowe pakiety, to kierunek i przyszłość rynku. Inni operatorzy na razie nie podążają tą drogą. Zapewne dlatego, że mają około 5-krotnie więcej użytkowników, a część z nich korzysta z popularnych ofert promujących bardzo tanie połączenia w ramach jednej sieci z kilkoma osobami. Niedawno Klaus Hartmann, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej (Era) nie wykluczył, że operator wprowadzi ofertę ryczałtową, jeśli taki będzie trend w Polsce.

Abonamentem, na którego sprzedaż Play stawia najsilniej jest Long Play 69. Za 69 zł brutto abonent otrzyma połączenia bez ograniczeń w sieci, 350 minut połączeń off-net (niecałe 20 groszy za minutę w abonamencie, 29 groszy poza nim) oraz 380 SMS. Abonenci przychodzący do Play od innego operatora będą płacić przez 6 miesięcy połowę abonamentu. Play zaoferuje również pakiet ryczałtowy za 99 zł (500 min off-net) oraz wersję premium za 200 zł (1000 minut off-net, 1600 smsów oraz pakiet danych 250MB). W tańszych pakietach, za 29 zł (120 min off-net) i 49 zł (240 min off-net), oferta „no limit” wewnątrz sieci ma charakter czasowy. Po upływie odpowiednio trzech i sześciu miesięcy kosztuje 15 i 10 zł miesięcznie.