Reklama

Rynek M2M się zachwiał

Publikacja: 22.09.2011 10:09

Globalny rynek wewnętrznych modułów komunikacyjnych M2M stracił w ubiegłym roku na wartości o 16 proc. – wynika z badań firmy ABI Research. Producenci sprzedali urządzenia o wartości 841 mln dolarów wobec 996 mln dolarów w 2009 r. Wolumen sprzedaży wzrósł wprawdzie do 34 mln sztuk, ale silnej konkurencji cenowej pomiędzy producentami nie zrekompensował w dostatecznym stopniu wzrost sprzedaży. Nie był on tak wysoki, jak się spodziewali.

Według analiz ABI Research nie przybywa w dostatecznym tempie rozwiązań i aplikacji, które stymulowałyby rynek modułów M2M. Dodatkowo trwa – w różnym tempie w różnych krajach – migracja do sieci LTE, która utrudnia zestandaryzowanie wielozakresowych i wielotechnologicznych modułów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama