Globalny rynek wewnętrznych modułów komunikacyjnych M2M stracił w ubiegłym roku na wartości o 16 proc. – wynika z badań firmy ABI Research. Producenci sprzedali urządzenia o wartości 841 mln dolarów wobec 996 mln dolarów w 2009 r. Wolumen sprzedaży wzrósł wprawdzie do 34 mln sztuk, ale silnej konkurencji cenowej pomiędzy producentami nie zrekompensował w dostatecznym stopniu wzrost sprzedaży. Nie był on tak wysoki, jak się spodziewali.

Według analiz ABI Research nie przybywa w dostatecznym tempie rozwiązań i aplikacji, które stymulowałyby rynek modułów M2M. Dodatkowo trwa – w różnym tempie w różnych krajach – migracja do sieci LTE, która utrudnia zestandaryzowanie wielozakresowych i wielotechnologicznych modułów.

Mimo tego ABI Research prognozuje dalszy rozwój rynku, co najmniej do 2016 r. Przynajmniej pod względem liczby sprzedanych modułów. Dzisiaj najważniejsze segmenty rynku M2M, to urządzenia sieciowe (w rodzaju kart USB, wbudowanych modemów 3G i bezprzewodowych ruterów) i inteligentne liczniki. Wedle ABI Research najszybciej będzie rosła w nadchodzących latach sprzedaż modułów do urządzeń związanych z e-zdrowiem. W 2016 r. wartość całego rynku modułów M2M ma osiągnąć w skali globalnej 2,5 mld dolarów.