Rynek M2M się zachwiał

Publikacja: 22.09.2011 10:09

Globalny rynek wewnętrznych modułów komunikacyjnych M2M stracił w ubiegłym roku na wartości o 16 proc. – wynika z badań firmy ABI Research. Producenci sprzedali urządzenia o wartości 841 mln dolarów wobec 996 mln dolarów w 2009 r. Wolumen sprzedaży wzrósł wprawdzie do 34 mln sztuk, ale silnej konkurencji cenowej pomiędzy producentami nie zrekompensował w dostatecznym stopniu wzrost sprzedaży. Nie był on tak wysoki, jak się spodziewali.

Według analiz ABI Research nie przybywa w dostatecznym tempie rozwiązań i aplikacji, które stymulowałyby rynek modułów M2M. Dodatkowo trwa – w różnym tempie w różnych krajach – migracja do sieci LTE, która utrudnia zestandaryzowanie wielozakresowych i wielotechnologicznych modułów.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej