Reklama

Rynek M2M się zachwiał

Publikacja: 22.09.2011 10:09

Globalny rynek wewnętrznych modułów komunikacyjnych M2M stracił w ubiegłym roku na wartości o 16 proc. – wynika z badań firmy ABI Research. Producenci sprzedali urządzenia o wartości 841 mln dolarów wobec 996 mln dolarów w 2009 r. Wolumen sprzedaży wzrósł wprawdzie do 34 mln sztuk, ale silnej konkurencji cenowej pomiędzy producentami nie zrekompensował w dostatecznym stopniu wzrost sprzedaży. Nie był on tak wysoki, jak się spodziewali.

Według analiz ABI Research nie przybywa w dostatecznym tempie rozwiązań i aplikacji, które stymulowałyby rynek modułów M2M. Dodatkowo trwa – w różnym tempie w różnych krajach – migracja do sieci LTE, która utrudnia zestandaryzowanie wielozakresowych i wielotechnologicznych modułów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama