Reklama

Przychody PTC o 2 proc. w dół

Publikacja: 23.02.2012 09:40

Przychody PTC o 2 proc. w dół

Foto: ROL

Przychody operatora sieci T-Mobile wyniosły w ub.r. 7,168 mld zł – wynika z raportu rocznego właściciela polskiej spółki, Deutsche Telekom. Polska Telefonia Cyfrowa zanotowała spadek przychodów (nominowanych w złotych) o 2,3 proc. – co jest zresztą zgodne z ubiegłorocznymi zapowiedziami zarządu spółki. EBITDA telekomu spadła o około 6 proc. do 2,592 mld zł. Silniej natomiast skurczyły się wpływy ze sprzedaży usług operatora: o 4,8 proc. do 6,63 mld zł .

Liczba klientów sieci operatora wyniosła na koniec ubiegłego roku 14,161 mln, czyli ok. 900 tys. więcej, niż rok wcześniej. Wzrost T-Mobile zawdzięcza segmentowi pre-paid. Ten przyrost może oznaczać, że PTC wskoczyła na drugie miejsce pod względem aktywnych kart SIM, przeganiając sieć Plus. Ostatnie dane na temat sprzedaży sieci komórkowej przejętej przez Zygmunta Solorza-Żaka mówiły, że liczba aktywnych kart SIM wynosi 14,278 mln.Rynek spekuluje, że druga połowa roku nie była dla Plusa korzystna.Pierwsze miejsce na rynku nadal zajmuje Orange, który w grudniu 2011 r. obsługiwał 14,658 mln kart SIM.

Zarząd PTC zapowiadał w połowie ubiegłego roku, że zmiana zasad kwalifikacji aktywności kart SIM spowoduje skok liczby klientów drugiej połowie roku. W segmencie kontraktowym dla odmiany baza T-Mobile – pozornie – skurczyła się w 2011 r. o 31 tys. kart SIM.

– W 2011 r. pozyskaliśmy 25 tysięcy nowych abonentów, choć w wynikach rocznych pokazany jest niewielki spadek  za sprawą jednorazowego działania w I kw. ub.r. Zakwalifikowaliśmy wtedy 55 tys. użytkowników usługi MIX do grona klientów pre-paid. Łącznie przybyło nam ponad 900 tysięcy nowych klientów – wyjaśnia Miroslav Rakowski, prezes PTC.

Reklama
Reklama

Przychody PTC w IV kwartale 2011 r. wyrażone w złotych spadły o około 4 proc. do 1,808 mld zł, a EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) operatora T-Mobile o około 9 proc.  do 676 mln zł.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama