Będzie więcej kanałów Hbb TV

Grupa ZPR, która w ramach hybrydowej telewizji nadaje swój kanał Eska TV, planuje rozwiniecie tej usługi na dwie kolejne stacje nadawane naziemnie

Publikacja: 30.01.2014 08:31

Podobnie, jak TVP, Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, do których należą nadawane naziemnie cyfrowo kanały telewizyjne Eska TV oraz Polo TV, a także koncesja na kolejną taką stację: Focus TV, planuje nadawać rozwijać usługi hybrydowej telewizji (czyli tzw. Hbb TV). – Planujemy, że wszystkie nadawane naziemne stacje, także planowany dopiero kanał edukacyjny, będą miały platformę Hbb, oczywiście ich oferta będzie zróżnicowana – mówi  Leszek Kozioł, prezes Eska TV.

Usługę polegającą na udostępnianiu widzom dodatkowych informacji na temat oglądanego właśnie w telewizji programu za pośrednictwem łączy internetowych mają w Polsce na razie tylko TVP i Eska TV, ale odbiorców Hbb TV jest coraz więcej, co może zachęcić do wprowadzania podobnych rozwiązań innych nadawców.

Eska TV osób, które kliknęły już w charakterystyczny czerwony guzik na pilocie (uruchamia Hbb TV), ma prawie 100 tys. W TVP, której platforma Hbb jest bardziej rozbudowana w grudniu użytkowników hybrydowego serwisu miała już prawie 270 tys., a w tym roku nadawca liczy, że będzie ich 500 tys.

Obie firmy rozwijają teraz swoje serwisy o wideo na żądanie. Z poziomu pilota w TVP od lutego będzie można wybrać możliwość oglądania w ramach hybrydowej telewizji dodatkowych materiałów wideo. W Esce TV właśnie ruszyła podobna opcja umożliwiająca klientom Hbb TV oglądanie materiałów z wirtualnej biblioteki wideo – archiwalnych wydań programu Eska TV News oraz kilku innych.

Równolegle z TVP, Eska TV pracuje też nad rozbudowaniem systemu reklamowego swojej hybrydowej platformy tak, by w przyszłości umożliwiać widzom kupowanie przez HbB TV. – Pracujemy nad aplikacjami, które pozwolą nam zintegrować nasze usługi z usługami e-commerce innych firm tak, żeby za pośrednictwem platformy hybrydowej można było pilotem zmówić sobie np. pizzę, bilet do kina czy płytę – mówi Leszek Kozioł, prezes Eska TV. – Testujemy już takie rozwiązania, ale to, kiedy taka usługa będzie mogła ruszyć, zależy od zainteresowania drugiej strony: tego, czy i jak szybko nasi potencjalni partnerzy będą zainteresowaniu taka współpracą. Gdyby takie zainteresowanie było, jest to możliwe już w tym roku – mówi Leszek Kozioł.

Podobne plany ma TVP. – Prowadzimy takie testy, ale komercyjnie na razie takiej możliwości nie oferujemy. Najpierw musimy wprowadzić dla użytkowników Hbb TV konta klientów – mówił Wiesław Łodzikowski, dyrektor Ośrodka TVP Technologie.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić