Reklama

Multimedia zainwestują do 185 mln zł, chcą odpalić głosowe MVNO

Publikacja: 24.01.2013 09:00

– W 2012 r. nasze wydatki na inwestycje i przejęcia wyniosły około 400 mln zł. W tym roku zainwestujemy 175-185 mln zł nie licząc ewentualnych akwizycji – mówi rpkom.pl Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

W ubiegłym roku operator przeznaczył na przejęcia około 200 mln zł. Oznacza to w zestawieniu z podanymi przez prezesa Multimediów danymi, że inwestycja bazowe, odtworzeniowe, modernizacyjne, wyniosły mniej więcej drugie tyle, a w tym roku będą one nieco niższe.

– 2012 r. nie był najlepszy z punktu widzenia wyników. Nasza EBITDA urosła o 7 proc.,  przychody powiększały się szybciej niż zyski. W tym roku dynamika zysku na poziomie EBITDA powinna rosnąć już znowu w tempie dwucyfrowym, co wynika między innymi ze zrealizowanych w minionym roku znaczących akwizycji – wyjaśnia Rogowski.

Wzrost wyników Multimediów prezes spółki tłumaczy zaangażowaniem zarządu i pracowników w proces, do którego właściciele kablówki zatrudnili bank inwestycyjny JP Morgan. Instytucja miała pomóc im w wyborze „strategicznej opcji”, a jedną z nich była sprzedaż Multimediów inwestorowi branżowemu.

Ostatecznie jednak do transakcji takiej nie doszło, a prace doradców i inne koszty związane z procesem kosztowały kablówkę nieco ponad 10 mln zł.

Reklama
Reklama

– W połowie roku chcielibyśmy wybrać operatora infrastrukturalnego, w oparciu o kooperację z którym uruchomimy usługi telefonii komórkowej w modelu MVNO . Warunki biznesowe dla świadczenia takich usług zdecydowanie się poprawiły  – zapowiada Andrzej Rogowski.

Do tej pory Multimedia zaoferowały klientom mobilny Internet w kooperacji z siecią P4 (Play). Rogowski nie wyklucza jednak, że w przypadku usług głosowych, kablówka będzie współpracować z innym operatorem. Zastrzega, że nie spółka liczy na bezpośrednią umowę z telekomem mobilnym, a nie na kontrakt z MVNE.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama