UPC Phone, aplikacja o której informowaliśmy wczoraj, jest pierwszym produktem kablówki mającym umożliwić komunikację poza miejscem znajdującym się w sieci i zatrzymać widoczny od kilku lat na rynku spadek liczby aktywnych linii telefonii stacjonarnej.
– Staramy zapewnić się swoim klientom możliwie największą mobilność, nie stanowimy jednak konkurencji dla operatorów komórkowych – powiedział Jarosław Pijanowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu UPC Polska. Zaznaczył, że usługa ma być argumentem, dla którego dotychczasowi abonenci nie będą szukać innego dostawcy.
Firma nie podała precyzyjnych danych dotyczących planów i strategii na następny rok. Wiadomo, że zgodnie z decyzją UOKiK-u, do 18 marca ma zakończyć się sprzedaż części sieci Aster. Jak zapewniła Patrycja Gołos, dyrektor komunikacji UPC, operator jest w trakcie prac, które przebiegają zgodnie z planem, a cały proces przejęcia ma być zamknięty do połowy 2013 roku.
Podkreśliła też, że firma zamierza czynnie inwestować w konsolidację rynku i rozszerzanie oferty.
– Konsolidacja jest niezbędna dla dalszego rozwoju i jest jedyną szansą na konkurowanie z ofertami Orange i Cyfrowego Polsatu – powiedział Pijanowski.