Digital signage to branżowa nazwa klasy urządzeń takich jak zewnętrzne ekrany LED montowane w uczęszczanych miejscach miast, a także ekrany w autobusach komunikacji miejskiej, warszawskim metrze oraz np. sklepach i supermarketach.

TP Emitel nawiązał współpracę ze spółką M4B, która jest czołowym dostawcą oprogramowania do ekranów, które jest konieczne do realizacji umowy Emitela z firmą DDS Poland.

– Naszym celem jest łączenie usług świata telekomunikacyjnego i świata mediów. Chcemy się rozwijać i za jeden z atrakcyjnych i przyszłościowych kierunków uznaliśmy digital signage – mówi rpkom.pl Przemysław Kurczewski, prezes TP Emitel. Jak dodaje, rośnie liczna powierzchni handlowych i innych powierzchni do zagospodarowania przez digital signage: lotnisk, dworców czy miast, które chciałby mieć u siebie ekrany wyświetlające np. bieżące informacje.

– Analizując rynki zagraniczne i udział przychodów rynku DDS w segmencie reklam, doszliśmy do wniosku, że Polskę czeka duży wzrost w segmencie Digital Out of Home. Dlatego wierzymy, że docelowo zaangażowanie Emitela w digital singage spełni swoją rolę, czyli przyczyni się do dywersyfikacji naszej działalności – mówi Kurczewski.

TP Emitel nie ujawnia, jakie przychody generuje rynek digital signage. – W marcu podpisaliśmy pierwszą umowę, w myśl której Emitel dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać kompletną infrastrukturę, w postaci multimedialnych nośników reklam w sieciach handlowych. Wejście w ten segment działalności to decyzja stricte biznesowa, więc oczywiście przychody są. Ale jak w każdej działalności trzeba najpierw zainwestować w budowę sieci, ekrany – dodaje Kurczewski.