Orange Polska wzbogacił ofertę o treści w 4K

Publikacja: 24.11.2017 21:06

– Około 50 tys. klientów Orange Polska korzysta obecnie z dekoderów pozwalających odbierać telewizję w technologii 4K – powiedział dziś Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego.

Telekom wprowadził urządzenie do oferty na początku roku i był pierwszym operatorem w Polsce, który zdecydował się na ten ruch. Oprócz niego we wrześniu dekoder 4K zaczęła oferować satelitarna Platforma Nc+.

Dekodery dekoderami, ale trzeba jeszcze mieć co za ich pośrednictwem oglądać. Specjalistyczne serwisy od dwóch lat piszą już o kilku programach ultra HD (inaczej – 4K) dostępnych na satelitach, czy w serwisach VoD, ale oferta tego typu jest ciągle ograniczona. Szczególnie jeśli chodzi o produkcje przygotowane w 4K (tzw. natywne).

Dziś Orange Polska ogłosił, że włącza do oferty telewizyjnej nowy kanał firmy Eleven Sports – Eleven Sport 1, w którym pokazywane będą także mecze transmitowane w technologii 4K.

Jak powiedział nam Krzysztof Świergiel, dyrektor zarządzający tej firmy, nowy kanał pokazać ma w skali roku 25 meczy Bundesligi w „natywnym” 4K (faktycznie zrealizowanych w tej technologii, nie skalowanych do 4K z HD) oraz 2 mecze hiszpańskiej La Liga na każdą kolejkę.

– Jeśli chodzi o ilość kontentu 4K to jesteśmy zależni od właścicieli praw. Produkcja w 4K to wyższe koszty – powiedział Świergiel nie podając skali różnicy.

Orange Polska ma wyłączność na ten produkt przez pół roku.

Uzupełnieniem oferty telewizyjnej stał się też Netflix, dostępny z poziomu dekodera, za który można płacić wraz z fakturą za usługi Orange (tzw. usługa direct billing). – Mamy obecnie 1200 godzin kontentu w 4K i wszystkie nowe własne produkcje Netfliksa przygotowywane są w tej technologii – podał Tomasz Ebbig, starszy menedżer w Netliksie.

Dla Orange Polska 4K, następca HD, to sposób aby wyróżnić się na tle konkurentów z przekazem reklamowym w zwyczajowo najlepszym dla telekomów czwartym kwartale roku.

Jak mówił nam Gaca, telekom chciałby też zaistnieć silniej w świadomości konsumentów jako dostawca telewizji. – Obecnie 4 na 10 badanych wie, że świadczymy taką usługę – mówił wiceprezes. – Naszym celem jest, aby liczba abonentów telewizji płatnej przyrastała nam co roku w dwucyfrowym tempie – powiedział Mariusz Gaca. – Telewizja to kluczowy element naszej oferty konwergentnej – mówił Jean Francois Fallacher, prezes Orange Polska.

Mariusz Gaca uważa, że klienci firm telekomunikacyjnych szukają nadal przede wszystkim atrakcyjnej oferty telewizyjnej. To dlatego posiadanie takiej oferty ma pomóc w sprzedaży innych usług, w tym światłowodu w Orange. Telekom liczy jednak tez na zależność zwrotną.

Mariusz Gaca uważa, że z wraz ze wzrostem zasięgu sieci światłowodowej i liczby jej użytkowników, urośnie też i grono klientów używających nowej technologii.

Jak podał dziś, z badań przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie internautów (ponad 1000 osób) wynika, że obecnie telewizor pozwalający odbierać programy w 4K posiada 12 proc. Polaków. Natomiast 29 proc. zamierza nabyć taki odbiornik.

– Wydaje się, że 4K przyjmie się szybciej niż HD, któremu upowszechnienie się zajęło 10 lat – powiedział Mariusz Gaca.

Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce