Reklama

Play celuje w 10 mln klientów

Publikacja: 15.02.2011 17:25

W 2010 r. sieci [b]Play[/b] przybyło 1,7 mln nowych klientów, a przychody skoczyły z 1,3 do ponad 2 mld zł – podała spółka. W sumie na koniec 2010 r. operator miał 5,1 mln aktywnych kart SIM. Rok wcześniej było to 3,4 mln. Udział firmy w rynku usług mobilnych pod koniec grudnia wyniósł 11 proc.

Jak zapowiedział podczas trwającej w Barcelonie konferencji Mobile World Congress [b]Joergen Bang-Jensen[/b], prezes spółki, na koniec pierwszego kwartału tego roku ma to być już 12 proc. – Większość nowych operatorów, którzy jak my późno pojawili się na rynku, notuje niższą od naszej dynamikę. W Europie lepsza od nas jest tylko turecka [b]AVEA[/b] – skomentował prezes.

Większość użytkowników (2,92 mln) sieci Play w 2010 r. korzystała z usług przedpłaconych. Spółka doliczyła się także 2,23 klientów abonamentowych. Celem Play jest pozycja lidera pod względem dynamiki przyrostu na rynku klientów abonamentowych. Operator podał również, że liczba użytkowników usług mobilnego dostępu do internetu w jego sieci wynosiła na koniec 2010 r. 700 tys. (modemy transmisji danych [i]post-paid[/i] i [i]pre-paid[/i]).

Przychody operatora wzrosły z 1,34 mld zł rok temu do ponad 2 mld w 2010 r. – Cieszymy się, że przychody rosły w podobny tempie jak nasza baza klientów – skomentował Bang-Jensen. Wynik EBITDA Play w 2010 wyniósł 419 mln zł. – Poprawa tego wyniku potwierdza, że inwestycje opłaciły się – powiedział Joergen Bang-Jensen. Przedstawiciele Play odmówili jednak jakichkolwiek komentarzy na temat prognozowanych przychodów i liczby użytkowników sieci w 2011 r. Prezes Bang-Jensen stwierdził jedynie, że strategicznym celem operatora jest zdobycie 10 mln użytkowników sieci. Ile czasu operator daje sobie na osiągnięcie tego poziomu – nie wiadomo.

[i]z Barcelony[/i]

Reklama
Reklama

[link=http://www.youtube.com/watch?v=WgdSgGzve7U]Prezentacja z konferencji prasowej Play w serwisie YouTube[/link]

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama