710 tys. dostępów WiFi w Polsce

Publikacja: 09.02.2012 15:47

710 tys. dostępów WiFi w Polsce

Foto: ROL

Na 11,5 proc. szacował Urząd Komunikacji Elektronicznej udział technologii WiFi w stacjonarnym rynku usług dostępu do internetu  w Polsce w połowie ubiegłego roku. Dane te zostały opublikowane w jednym z ostatnich projektów regulacyjnych usług hurtowych na rynku szerokopasmowym.

Wedle danych urzędu WiFi dominuje w segmencie usług stacjonarnych przez sieci bezprzewodowe, do których zaliczane są także: WiMax, CDMA, techniki Fixed Wireless Acces oraz dostęp satelitarny. Cały ten segment liczył w poł. 2011 r. przeszło 900 tys. abonentów.

– Technologia ta [WiFi – przyp.rpkom.pl] zyskała dużą popularność szczególnie wśród licznej grupy małych operatorów telekomunikacyjnych działających na rynkach lokalnych, najczęściej na terenie obszarów wiejskich, niewielkich miast lub osiedli – pisze UKE.

Cały rynek stacjonarnego dostępu w poł. 2011 r. UKE szacował na 6,2 mln łączy, a rynek dostępu w sieciach mobilnych 3,1 mln.

Na 11,5 proc. szacował Urząd Komunikacji Elektronicznej udział technologii WiFi w stacjonarnym rynku usług dostępu do internetu  w Polsce w połowie ubiegłego roku. Dane te zostały opublikowane w jednym z ostatnich projektów regulacyjnych usług hurtowych na rynku szerokopasmowym.

Wedle danych urzędu WiFi dominuje w segmencie usług stacjonarnych przez sieci bezprzewodowe, do których zaliczane są także: WiMax, CDMA, techniki Fixed Wireless Acces oraz dostęp satelitarny. Cały ten segment liczył w poł. 2011 r. przeszło 900 tys. abonentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu