O 300 mln zł do 39,2 mld zł spadła w 2018 r. wartość przychodów operatorów telekomunikacyjnych w Polsce – szacuje Urząd Komunikacji Elektronicznej w najnowszym raporcie o stanie tego rynku w naszym kraju.
Z danych zaprezentowanych przez UKE wynika, że segmentami w których telekomy traciły przychody były rozmowy telefoniczne i to mimo tego, iż łączna liczba minut, które klienci operatorów spędzili rozmawiając kolejny raz wzrosła. Coraz powszechniej rezygnujemy przy tym z telefonii stacjonarnej po kablu na rzecz telefonów działających w technologii radiowej.
W 2018 r. rozmawialiśmy przez smartfony i przenośne telefony domowe w sumie 103,8 mld minut, o prawie 2 mld minut dłużej niż rok wcześniej. Natomiast przez klasyczny telefon stacjonarny – 5,4 mld minut, o 1,3 mld minut mniej niż w 2017 r.
Operatorzy mobilni odnotowali też spory spadek – o 2,2 mld – liczby wysłanych wiadomości tekstowych, wypieranych przez aplikacje do komunikacji korzystające z transmisji danych.
Dużo więcej natomiast korzystaliśmy z Internetu. W 2018 r. klienci operatorów komórkowych zużyli prawie 3,1 mld gigabajtów, czyli o 46,8 proc. więcej niż rok wcześniej.