Reklama
Rozwiń

Opóźnianie projektów POIG 8.4 zagraża nowym beneficjentom

Tylko 27 proc. wydatków z alokacji przyznanej na działania POIG 8.4 zostało do tej pory certyfikowanych, co w praktyce oznacza zatwierdzenie przez Brukselę. Tymczasem zgodnie z założeniami do końca bieżącego roku certyfikowanych winno być 56 proc. całej alokacji. W przeciwnym razie Polsce, przynajmniej teoretycznie, grozi przepadek części pieniędzy, na które – na mocy już podpisanych umów – liczą beneficjenci. Z tego powodu, jak mówi Anna Siejda, dyrektor Władzy Wdrażającej Programy Europejskiej, instytucja wdrażająca niechętnie słyszy o wydłużaniu terminu realizacji projektów infrastrukturalnych

Publikacja: 12.06.2013 14:00

Opóźnianie projektów POIG 8.4 zagraża nowym beneficjentom

Foto: ROL

Do tej pory Władza Wdrażająca Programy Europejskie podpisała 470 umów na dofinansowanie projektów budowy sieci dostępowych w ramach POIG 8.4. Na podpis czekają kolejne 52 umowy. Jak mówi Anna Siejda, dyrektor WWPE, to wyczerpuje dostępną alokację na to działanie. W ostatnim naborze napłynęło jednak jeszcze 207 wniosków i na te, które zdobędą dofinansowanie środki będą musiały się znaleźć w jakimś innym działaniu (np. którymś z zarządzanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości). Zdaniem Anny Siejdy, przedłużanie realizacji programu może zagrozić samym beneficjentom.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama