Samsung i Apple pod presją Xiaomi

Publikacja: 03.11.2014 08:21

Rosnący rynek smartfonów jest okazją do przebicia się nowych producentów, którzy zyskają przychylność wchodzących na rynek klientów. Zdaniem analityków IDC taką nowością w zestawieniach za trzeci kwartał jest chińskie Xiamoi, które z podium zepchnęło Lenovo.

Wciąż najczęściej wybieranymi smartfonami są te marki Samsung, ale wyniki trzeciego kwartału 2014 pokazują ponad 8 proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 85 mln do nieco ponad 75 mln). Spadł też udział koreańskiego producenta z 32,5 proc. do 23,8 proc. globalnego segmentu. To jedyny z pośród pięciu największych dostawców, któremu nie udało się zwiększyć swojej sprzedaży.

Drugi niezmiennie jest Apple, którego iPhone’y sprzedały się w 39,3 mln egzemplarzy, co dało Amerykanom 12 proc. udział w rynku i 16 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku. Wciąż nie wiadomo dokładnie jak przyjęty został nowy telefon wersji szóstej, na niektórych rynkach pojawił się bowiem pod koniec września, a zatem jego sprzedaż będzie miała odzwierciedlenie w czwartokwartałowych zestawieniach.

Trzecie miejsce zajął, po wyprzedzeniu Lenovo, LG i Huawei – właśnie Xiaomi. Wzrost sprzedaży o 211,3 proc. analizując trzecie kwartały 2013 i 2014 pokazuje jak silną pozycję na azjatyckich rynkach zdobywa nowy gracz. Jeszcze w zeszłym  roku sprzedaż wyniosła 5,6 mln, podczas gdy tegoroczne tabele wskazują na 17,3 sprzedanych sztuk smartfonów Xiaomi. Wygląda więc na to, że budowanie urządzeń analogicznych jeśli chodzi o technologię i rozwiązania co u największych i najdłużej obecnych na rynku producentów i oferowanie ich w atrakcyjniejszych cenach, jest strategią słuszną.

Na kolejnych miejscach znaleźli się odpowiednio Lenovo i LG, których sprzedaż wzrosła rok do roku o około 40 proc., a sprzedaż kształtuje się na poziomie niecałych 17 mln.

Próżno w grupie największych szukać chińskiego Huawei czy tajwańskiego HTC. Pierwszy koncern prezentując na targach IFA w Berlinie swoje najnowsze produkty, zapowiedział ofensywę na czwarty kwartał, w którym to miejsce będą miały premiery najnowszych smartfonów na poszczególnych rynkach.

O strategii HTC wiadomo niewiele. Firma w październiku zaprezentowała grupę produktów, z których najgłośniej komentowanym jest tablet Nexus, stworzony we współpracy z Google.

Cały rynek telefonów komórkowych, liczonych jako suma sprzedanych telefonów klasycznych i smartfonów również urósł. W trzecim kwartale kupionych zostało łącznie 459,5 mln telefonów. Co ciekawe wciąż dużą popularnością cieszą się produkty Nokii, których sprzedaż wyniosła 52,2 mln, co dało przejętemu przez Microsoft działowi drugą pozycję w zestawieniu najczęściej wybieranych producentów, z ponad 11 proc. udziałem w rynku.

Rosnący rynek smartfonów jest okazją do przebicia się nowych producentów, którzy zyskają przychylność wchodzących na rynek klientów. Zdaniem analityków IDC taką nowością w zestawieniach za trzeci kwartał jest chińskie Xiamoi, które z podium zepchnęło Lenovo.

Wciąż najczęściej wybieranymi smartfonami są te marki Samsung, ale wyniki trzeciego kwartału 2014 pokazują ponad 8 proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 85 mln do nieco ponad 75 mln). Spadł też udział koreańskiego producenta z 32,5 proc. do 23,8 proc. globalnego segmentu. To jedyny z pośród pięciu największych dostawców, któremu nie udało się zwiększyć swojej sprzedaży.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów