Rosnący rynek smartfonów jest okazją do przebicia się nowych producentów, którzy zyskają przychylność wchodzących na rynek klientów. Zdaniem analityków IDC taką nowością w zestawieniach za trzeci kwartał jest chińskie Xiamoi, które z podium zepchnęło Lenovo.
Wciąż najczęściej wybieranymi smartfonami są te marki Samsung, ale wyniki trzeciego kwartału 2014 pokazują ponad 8 proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 85 mln do nieco ponad 75 mln). Spadł też udział koreańskiego producenta z 32,5 proc. do 23,8 proc. globalnego segmentu. To jedyny z pośród pięciu największych dostawców, któremu nie udało się zwiększyć swojej sprzedaży.
Drugi niezmiennie jest Apple, którego iPhone’y sprzedały się w 39,3 mln egzemplarzy, co dało Amerykanom 12 proc. udział w rynku i 16 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku. Wciąż nie wiadomo dokładnie jak przyjęty został nowy telefon wersji szóstej, na niektórych rynkach pojawił się bowiem pod koniec września, a zatem jego sprzedaż będzie miała odzwierciedlenie w czwartokwartałowych zestawieniach.
Trzecie miejsce zajął, po wyprzedzeniu Lenovo, LG i Huawei – właśnie Xiaomi. Wzrost sprzedaży o 211,3 proc. analizując trzecie kwartały 2013 i 2014 pokazuje jak silną pozycję na azjatyckich rynkach zdobywa nowy gracz. Jeszcze w zeszłym roku sprzedaż wyniosła 5,6 mln, podczas gdy tegoroczne tabele wskazują na 17,3 sprzedanych sztuk smartfonów Xiaomi. Wygląda więc na to, że budowanie urządzeń analogicznych jeśli chodzi o technologię i rozwiązania co u największych i najdłużej obecnych na rynku producentów i oferowanie ich w atrakcyjniejszych cenach, jest strategią słuszną.
Na kolejnych miejscach znaleźli się odpowiednio Lenovo i LG, których sprzedaż wzrosła rok do roku o około 40 proc., a sprzedaż kształtuje się na poziomie niecałych 17 mln.