Reklama

Samsung i Apple pod presją Xiaomi

Publikacja: 03.11.2014 08:21

Rosnący rynek smartfonów jest okazją do przebicia się nowych producentów, którzy zyskają przychylność wchodzących na rynek klientów. Zdaniem analityków IDC taką nowością w zestawieniach za trzeci kwartał jest chińskie Xiamoi, które z podium zepchnęło Lenovo.

Wciąż najczęściej wybieranymi smartfonami są te marki Samsung, ale wyniki trzeciego kwartału 2014 pokazują ponad 8 proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 85 mln do nieco ponad 75 mln). Spadł też udział koreańskiego producenta z 32,5 proc. do 23,8 proc. globalnego segmentu. To jedyny z pośród pięciu największych dostawców, któremu nie udało się zwiększyć swojej sprzedaży.

Drugi niezmiennie jest Apple, którego iPhone’y sprzedały się w 39,3 mln egzemplarzy, co dało Amerykanom 12 proc. udział w rynku i 16 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku. Wciąż nie wiadomo dokładnie jak przyjęty został nowy telefon wersji szóstej, na niektórych rynkach pojawił się bowiem pod koniec września, a zatem jego sprzedaż będzie miała odzwierciedlenie w czwartokwartałowych zestawieniach.

Trzecie miejsce zajął, po wyprzedzeniu Lenovo, LG i Huawei – właśnie Xiaomi. Wzrost sprzedaży o 211,3 proc. analizując trzecie kwartały 2013 i 2014 pokazuje jak silną pozycję na azjatyckich rynkach zdobywa nowy gracz. Jeszcze w zeszłym  roku sprzedaż wyniosła 5,6 mln, podczas gdy tegoroczne tabele wskazują na 17,3 sprzedanych sztuk smartfonów Xiaomi. Wygląda więc na to, że budowanie urządzeń analogicznych jeśli chodzi o technologię i rozwiązania co u największych i najdłużej obecnych na rynku producentów i oferowanie ich w atrakcyjniejszych cenach, jest strategią słuszną.

Na kolejnych miejscach znaleźli się odpowiednio Lenovo i LG, których sprzedaż wzrosła rok do roku o około 40 proc., a sprzedaż kształtuje się na poziomie niecałych 17 mln.

Reklama
Reklama

Próżno w grupie największych szukać chińskiego Huawei czy tajwańskiego HTC. Pierwszy koncern prezentując na targach IFA w Berlinie swoje najnowsze produkty, zapowiedział ofensywę na czwarty kwartał, w którym to miejsce będą miały premiery najnowszych smartfonów na poszczególnych rynkach.

O strategii HTC wiadomo niewiele. Firma w październiku zaprezentowała grupę produktów, z których najgłośniej komentowanym jest tablet Nexus, stworzony we współpracy z Google.

Cały rynek telefonów komórkowych, liczonych jako suma sprzedanych telefonów klasycznych i smartfonów również urósł. W trzecim kwartale kupionych zostało łącznie 459,5 mln telefonów. Co ciekawe wciąż dużą popularnością cieszą się produkty Nokii, których sprzedaż wyniosła 52,2 mln, co dało przejętemu przez Microsoft działowi drugą pozycję w zestawieniu najczęściej wybieranych producentów, z ponad 11 proc. udziałem w rynku.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama