Samsung i Apple pod presją Xiaomi

Publikacja: 03.11.2014 08:21

Rosnący rynek smartfonów jest okazją do przebicia się nowych producentów, którzy zyskają przychylność wchodzących na rynek klientów. Zdaniem analityków IDC taką nowością w zestawieniach za trzeci kwartał jest chińskie Xiamoi, które z podium zepchnęło Lenovo.

Wciąż najczęściej wybieranymi smartfonami są te marki Samsung, ale wyniki trzeciego kwartału 2014 pokazują ponad 8 proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 85 mln do nieco ponad 75 mln). Spadł też udział koreańskiego producenta z 32,5 proc. do 23,8 proc. globalnego segmentu. To jedyny z pośród pięciu największych dostawców, któremu nie udało się zwiększyć swojej sprzedaży.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10