Kilka dni temu informowaliśmy o strategii Deutsche Telekom zakładającej, że w każdym kraju działalności w ciągu 3-4 lata spółki z grupy będą liderami rynków. W poniedziałek, przy okazji MWC w Barcelonie, Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska sprecyzował, co ta strategia oznacza dla polskiego rynku.
– Chcemy zająć pierwsze miejsce pod względem wysokości przychodów na rynku mobilnym oraz w segmencie B2B. Nie zamierzamy natomiast walczyć o miejsce numer jeden jeśli chodzi o liczbę kart SIM – powiedział prezes T-Mobile Polska.
Pytany, przyznał, że najwyższe przychody spośród operatorów komórkowych T-Mobile Polska może mieć już w 2014 roku. Według nieoficjalnych informacji, przyczynić się może do tego silniejsza współpraca z P4, operatorem sieci Play w zakresie roamingu krajowego.
Do tej pory głównym partnerem w tym zakresie sieci Play był Polkomtel operator sieci Plus. Ile wynosiły jego przychody z tego tytułu pozwala wnioskować prospekt obligacji P4, zgodnie z którym telekom ten na roaming krajowy wydaje około 200 mln zł rocznie, natomiast w ciągu kilku najbliższych lat jego koszty związane z tą usługą mają wynieść ponad 800 mln zł.
Wśród najważniejszych projektów T-Mobile Polska w 2014 roku są aukcja LTE, czy uruchomienie usług bankowości w kooperacji z Alior Bankiem. Produkty finansowe dla rynku klientów indywidualnych miały zostać pokazane w Barcelonie, ale prezentacja opóźni się o kilka tygodni. – Chcę mieć 100-proc. pewność, że usługa działa – tłumaczył szef T-Mobile Polska.