Jaką?
– Naszym priorytetem jest nadal budować skalę biznesu. Nie wykluczamy żadnego scenariusza, którym nam w tym pomoże. Jest jasne, że musimy znaleźć sposób na szybki wzrost. Nie wiem, czy stanie się to za 3, czy za 5 lat, nie chcę składać obietnic. Pamiętajmy też o nowych okolicznościach rynkowych, które musimy brać pod uwagę, takich jak na przykład środki z Unii Europejskiej, które przełożą się na budowę sieci szerokopasmowych ze środków publicznych dla blisko 2 mln gospodarstw domowych, w ciągu 2 lat. W tym roku będziemy skupiać się na tym, aby dalej podnosić jakość usług i obsługi, co przekłada się na poprawę wskaźników satysfakcji. Jesteśmy dziś numerem jeden pod względem zaufania, jakim darzą nas klienci, co potwierdziły badania firmy GemSeek. Jeśli zaś chodzi o zadowolenie z produktu, to nasz wynik jest dwa razy wyższy niż następnego gracza.
Jaki jest nowy cel na 2020 rok, jeśli chodzi o zasięg sieci?
– Co roku rozbudowujemy zasięg sieci o 100-200 tysięcy gospodarstw domowych i możliwe jest utrzymanie takiego tempa w nadchodzących latach. Nie zmieni to jednak naszej pozycji w kolejnych 3-4 latach.
Bierzecie pod uwagę współpracę z innymi operatorami na takich zasadach, jak dziś T-Mobile współpracuje z Orange, albo Orange z Ineą?
– Jak wspomniałem, rozważymy różne scenariusze. Możemy albo rozwijać się w dotychczasowym tempie, albo szukać okazji do przejęć, co w moim odczuciu jest nadal zależne od otoczenia regulacyjnego, bo wola ze strony Liberty Global jest, jeśli pojawią się takie okazje.
Gdy mówi pan o woli konsolidacji ze strony Liberty Global to ma pan na myśli konsolidację sektora kablowego, czy coś więcej?
– Komórkowi operatorzy, bo pewnie o nich pani myśli, to gracze o skali ogólnokrajowej. Takiemu graczowi jak my, stacjonarnemu, o 25 proc. zasięgu geograficznym, nie jest łatwo wyobrazić sobie zbliżenie z takim podmiotem. Dlatego naszym priorytetem jest budowa skali ogólnopolskiej podstawowego biznesu. Dodatkowo, w Polsce jest wielu wirtualnych operatorów sieci mobilnych (MVNO – red.), którzy okazali się wystarczająco skuteczni, aby pójść tą drogą. W ciągu następnych kilku miesięcy uruchomimy usługi komórkowe w takim modelu. Testujemy powoli rynek, wiemy już mniej więcej jaką dynamiką się charakteryzuje oraz, że klienci pozostają na dłużej związani z operatorem, gdy korzystają z kilku usług.
Na pewno wprowadzicie usługi komórkowe?
– Na pewno.
Pytam, bo trwa to już dość długo.
– Długo? Polemizowałbym, jestem tu dopiero od roku ;). Zamierzamy to zrobić.