Zachować co najlepsze w lokalnej sieci

Giełdowy operator integruje lokalnych ISP już w czterech regionach kraju. Prowadzony od trzech lat projekt kosztował go ponad 100 mln zł, ale dał 106 tys. nowych abonentów. Pod lupą Netii jest teraz około 180 sieci, obsługujących 480 tys. klientów. Netia szuka sposobu, jak nie zniszczyć ich wartości, starając się o efektywność.

Publikacja: 08.03.2010 11:44

Andrzej Gradzi, dyrektor Netii odpowiedzialny za konsolidację rynku ISP

Andrzej Gradzi, dyrektor Netii odpowiedzialny za konsolidację rynku ISP

Foto: Netia

– W nowym regionie startujemy przejmując sieć nie mniejszą 4 tys. abonentów. Do tak zainicjowanych lokalizacji, zwanych w naszej nomenklaturze klastrami, dowiązujemy kolejnych operatorów, ale znowu nie mniejszych niż 1 tys. gniazdek. Interesują nas sieci bazujące na infrastrukturze kablowej, nie na WiFi – opisuje podstawy strategii Andrzej Gradzi, dyrektor Netii odpowiedzialny za konsolidację rynku ISP. Według niego geograficznie mali operatorzy rozmieszczeni są dosyć równomiernie po całym kraju. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie od początku uwolnienia rynku szybko zaczęły działać duże firmy telekomunikacyjne. Z zasady lokalne sieci są słabsze tam, gdzie szybko wystartowały kablówki.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX