Reklama

Zachować co najlepsze w lokalnej sieci

Giełdowy operator integruje lokalnych ISP już w czterech regionach kraju. Prowadzony od trzech lat projekt kosztował go ponad 100 mln zł, ale dał 106 tys. nowych abonentów. Pod lupą Netii jest teraz około 180 sieci, obsługujących 480 tys. klientów. Netia szuka sposobu, jak nie zniszczyć ich wartości, starając się o efektywność.

Publikacja: 08.03.2010 11:44

Andrzej Gradzi, dyrektor Netii odpowiedzialny za konsolidację rynku ISP

Andrzej Gradzi, dyrektor Netii odpowiedzialny za konsolidację rynku ISP

Foto: Netia

– W nowym regionie startujemy przejmując sieć nie mniejszą 4 tys. abonentów. Do tak zainicjowanych lokalizacji, zwanych w naszej nomenklaturze klastrami, dowiązujemy kolejnych operatorów, ale znowu nie mniejszych niż 1 tys. gniazdek. Interesują nas sieci bazujące na infrastrukturze kablowej, nie na WiFi – opisuje podstawy strategii Andrzej Gradzi, dyrektor Netii odpowiedzialny za konsolidację rynku ISP. Według niego geograficznie mali operatorzy rozmieszczeni są dosyć równomiernie po całym kraju. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie od początku uwolnienia rynku szybko zaczęły działać duże firmy telekomunikacyjne. Z zasady lokalne sieci są słabsze tam, gdzie szybko wystartowały kablówki.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama