Rpkom.pl: Jak ewoluowała oferta B2B UPC Polska?
Agnieszka Zawistowska: – Pierwsze propozycje usług dla biznesu wprowadziliśmy na rynek ponad 5 lat temu. Od tego czasu oferta ewoluowała dość szybko, w miarę, jak zdobywaliśmy doświadczenie i wsłuchiwaliśmy się w potrzeby rynku. Rynek telekomunikacyjny zmienia się bardzo dynamicznie. Ważne, aby być przed, a nie za zmianami. Operator, jak my, który wchodzi z usługami na dojrzały rynek ma z jednej strony trudniej, bo musi znaleźć swoje miejsce, niszę, z drugiej jednak – może skorzystać z doświadczeń, które są udziałem innych operatorów, a więc uniknąć błędów już popełnionych. To pozwoliło nam opracować i wdrażać strategię produktową w oparciu o nowoczesne technologie. Nowoczesne, jak również z punktu widzenia klienta – bardziej elastyczne, w korzystnym modelu finansowym. Przykładem jest rozwiązanie wirtualnej centrali, usługi wprowadzonej w ostatnim roku.
Usługi ewoluowały w sposób naturalny – zaczynaliśmy od podstawowej oferty dla MŚP, czyli Internetu, telefonu i telewizji. Następnie obudowywaliśmy usługi podstawowe wszelkimi usługami dodanymi, które są potrzebne do prowadzenia biura, funkcjonowania firmy : pocztę, e-dysk, stały IP. Dla dużych firm – rozwiązania bardziej zaawansowane. Jeśli chodzi o Internet, postawiliśmy na prędkość: nie tylko pobierania, ale także wysyłania danych. Stąd oferta, która wyróżnia nas na rynku – internet o szybkości wysyłania danych do 30 Mb/s i pobierania do 300 Mb/s, wprowadziliśmy ją jako pierwsi w grupie Liberty Global i stał się hitem.
Klienci biznesowi pochodzą z różnych branż?
Wśród klientów SOHO reprezentowane są różne branże, choć powiedziałabym, że przeważają firmy z sektora IT oraz szeroko rozumiane firmy usługowe. Nieco inaczej jest w przypadku średnich przedsiębiorstw: tu częstym klientem są hotele. To nasz naturalny klient, korzystający z trzech usług, bo dla tej branży telewizja również jest ważna. Najwięksi – hurtowi odbiorcy naszych usług – to inni operatorzy – krajowi i międzynarodowi. Możliwości firmy kablowej zmieniają się. Dzięki wieloletnim inwestycjom w infrastrukturę dziś jesteśmy ważnym dostawcą usług dla biznesu i klientów indywidualnych.