Zdaniem ekspertów z PricewaterhouseCoopers, na koniec tego roku w Polsce będzie 11,97 milionów gospodarstw domowych z dostępem do płatnej telewizji – satelitarnej, kablowej lub IPTV – co oznacza, że będzie nią dysponowało 83,4 proc. polskich domostw. Więcej klientów usług TV w rejonie Europy Środkowej i Wschodniej ma tylko Rosja (prawie 19,9 mln), a w całym rejonie EMEA także Francja (20,5 mln), Niemcy (22,1 mln) i Wielka Brytania (14,3 mln).
– Szacuje się, iż w 2015 roku liczba abonentów płatnej telewizji w Polsce wyniesie 13,3 mln. Wynik ten plasuje nas na piątym miejscu w regionie EMEA łącznie pod kątem telewizji kablowej i satelitarnej, oraz na trzecim – po Wielkiej Brytanii i Rosji – biorąc pod uwagę jedynie rynek telewizji satelitarnej – podaje w raporcie PwC. To znaczy, że nasycenie rynku usługami płatnej telewizji sięgnie w Polsce w 2015 roku 90,9 proc.