Reklama
Rozwiń

Jeszcze milion nowych klientów TV do wzięcia w Polsce

Światowy rynek dostawy sygnału telewizyjnego wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat o prawie jedną trzecią – do 285,2 mld dolarów. Według najnowszych prognoz PricewaterhouseCoopers znajduje się w czołówce regionu EMEA pod względem liczby abonentów tych platform. Wedle firmy badawczej uruchomienie naziemnej telewizji cyfrowej nie odwróci sprzyjających operatorom trendów na tym polskim rynku usług TV.

Publikacja: 16.06.2011 07:16

Jeszcze milion nowych klientów TV do wzięcia w Polsce

Foto: ROL

Zdaniem ekspertów z PricewaterhouseCoopers, na koniec tego roku w Polsce będzie 11,97 milionów gospodarstw domowych z dostępem do płatnej telewizji – satelitarnej, kablowej lub IPTV – co oznacza, że będzie nią dysponowało 83,4 proc. polskich domostw. Więcej klientów usług TV w rejonie Europy Środkowej i Wschodniej ma tylko Rosja (prawie 19,9 mln), a w całym rejonie EMEA także Francja (20,5 mln), Niemcy (22,1 mln) i Wielka Brytania (14,3 mln).

– Szacuje się, iż w 2015 roku liczba abonentów płatnej telewizji w Polsce wyniesie 13,3 mln. Wynik ten plasuje nas na piątym miejscu w regionie EMEA łącznie pod kątem telewizji kablowej i satelitarnej, oraz na trzecim – po Wielkiej Brytanii i Rosji – biorąc pod uwagę jedynie rynek telewizji satelitarnej – podaje w raporcie PwC. To znaczy, że nasycenie rynku usługami płatnej telewizji sięgnie w Polsce w 2015 roku 90,9 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości