Dobre wyniki finansowe Cyfrowego Polsatu

– Nie jesteśmy zainteresowani przejęciem ani Exatela ani Telekomunikacji Kolejowej – zapewnił dziś Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Spółka zaprezentowała dziś wyniki finansowe za pierwszą połowę 2010 r. Wszystkie wskaźniki poszły w górę, a firma może pochwalić się 41 tys. klientów MVNO i 10 tys. użytkowników usługi dostępu do sieci.

Publikacja: 26.08.2010 08:56

Dobre wyniki finansowe Cyfrowego Polsatu

Foto: ROL

Cyfrowy Polsat ma się czym pochwalić. Przychody spółki ze sprzedaży towarów i usług w pierwszym półroczu wyniosły 742,26 mln zł. To 20 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku (615 mln zł). Zysk Cyfrowego Polsatu z działalności operacyjnej także wzrósł – ze 153,4 mln zł w pierwszym półroczu 2009 r., do 196,6 mln zł w tym samym okresie bieżącego roku. Zysk netto Cyfrowego Polsatu w pierwszych sześciu miesiącach roku to 153,1 mln zł (rok wcześniej było to 128,7 mln zł). Baza abonentów na koniec pierwszego półrocza wyniosła 3,262 mln (wzrost o 419 tys. rok do roku).

[obrazek=https://input.rp.pl/imageServer.html?id=542267 ]

Jak powiedział Dominik Libicki, prezes CP, w pierwszym półroczu firma pozyskała 200 tys. abonentów brutto, z wyłączeniem tzw. churnu wewnętrznego (współczynnika odpływu abonentów). Wskaźnik churn za 12 miesięcy w pierwszej połowie 2010 r. wyniósł 10 proc. (rok wcześniej 7,3 proc.).

[srodtytul]41 tys. klientów MVNO, 10 tys. internetu[/srodtytul]

Firma od jesieni 2008 r. świadczy usługi komórkowe w oparciu o sieć Ery. Liczba abonentów MVNO na koniec pierwszego półrocza wyniosła 41 tys., z czego aż 78 proc. stanowią klienci abonamentowi. – Powoli następuje wygaszanie klientów przedpłaconych – powiedział Libicki. Z kolei usługa dostępu do sieci, którą CP zaoferował po raz pierwszy w lutym tego roku, na razie zdobyła uznanie 10 tys. klientów. W drugim kwartale CP przybyło 12 tys. klientów MVNO i 5 tys. dostępu do sieci.

Ogółem firma w ciągu pierwszych sześciu miesięcy odnotowała 4,23 mln przychodów z usług telekomunikacyjnych (rok wcześniej 3,34 mln zł). ARPU wyniósł dla Pakietu Familijnego i Pakietu Mini w pierwszym półroczu wyniósł odpowiednio 41,9 zł i 10,7 zł (wzrosty o 4 i 22 proc. w ujęciu rok do roku).

[obrazek=https://input.rp.pl/imageServer.html?id=542285]

[srodtytul]Exatel? Nie. TK Telekom? Nie pasuje.[/srodtytul]

Zapytany o możliwe przejęcia, w tym ewentualne zainteresowanie Exatelem lub Telekomunikacją Kolejową Libicki skomentował, że Cyfrowy Polsat uważa, że te spółki nie pasują do modelu biznesowego spółki, a ich przejęcie nie jest naturalny kierunek rozwoju dla CP.

– Zależy nam na naturalnym rozwoju. Rynek, mimo że się nasyca, wciąż wykazuje potencjał wzrostu. Mamy przed sobą jeszcze kilka lat rozwoju – powiedział prezes CP. Libicki odniósł się także do uruchomionej w czerwcu oferty triple play, zwanej Multiofertą, w której w ramach abonamentu TV dostępna jest paczka 3 GB danych w usłudze internetowej i 30 minut rozmów telefonicznych. – To był dla nas milowy krok. Na tego typu ofercie będziemy się opierać przez lata – stwierdził.

Dominik Libicki szczególną uwagę zwrócił na marżę zysku EBITDA, która w wyniosła w pierwszym półroczu 31,2 proc. Według niego utrzymanie jej na poziomie powyżej 30 proc. w trzecim kwartale roku jest „prawdopodobne”.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay