Wyniki UPC Polska w III kw. 2014: przychody w górę

Publikacja: 05.11.2014 23:12

116,9 mln dol. (około 369 mln zł) przychodów zanotowała w III kw. br. największa w kraju sieć telewizji kablowej UPC Polska, podczas gdy rok wcześniej 110,9 mln dol. (355 mln zł).

To oznacza wzrost o 3,9 proc. rok do roku. Po trzech kwartałach br. przychody największej w kraju kablówki zamknęły się sumą 358,6 mln dol., rosnąc w amerykańskie walucie z 340,6 mln dol.

W Polsce i kilku pozostałych krajach Europy Środkowowschodniej UPC zanotowało spadek średniego ARPU, ale wzrost liczby świadczonych usług.

Gros wzrostu przychodów zawdzięcza organicznej pracy, a nie przejęciom – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela UPC, choć jak się zdaje, nie dotyczy to Polski.

Liberty wskazuje, że miniony kwartał dla biznesu w regionie był najlepszy od 3 lat. Przychody firm tu zlokalizowanych urosły o 2 proc.

Polska kablówka obsługiwała w końcu września natomiast 1,42 mln abonentów, korzystających z 2,708 mln RGU. Liczba RGU cyfrowej telewizji urosła do blisko 903 tys., a analogowej spadła do 291,4 tys.

Grono użytkowników stacjonarnego Internetu powiększyło się do 970 tys., a telefonii stacjonarnej do 544,4 tys.

Liczby te oznaczają, że w ciągu trzech miesięcy zakończony 30 września 2014 r. operator stracił 16 tys. abonentów (spadek 35 tys. jest widoczny tylko w segmencie telewizji analogowej, dla całego segmentu wideo oznacza ubytek o 19 tys.), ale liczbę świadczonych usług powiększył o 2,4 tys.

Przybyło mu 12 tys. abonentów Internetu i 9,4 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej.

Liczba mobilnych RGU UPC spadła w III kw. do 11,9 tys., o 1,4 tys. w porównaniu z końcem czerwca.

W sumie segment w regionie powiększył statystyki RGU o 57 tys., przy czym Liberty ocenia, że odbyło się to głównie dzięki ograniczeniu odejść użytkowników w Polsce i Czechach.

Liberty Global ogłosił też w środę wieczorem, że sfinalizował przejęcie 100 proc. akcji holenderskiego operatora Ziggo. Zaproponował nowy skład zarządu tej firmy.

Jako grupa Liberty odnotował najlepszy kwartał pod względem pozyskania abonentów Internetu, ale najgorszy od 7 lat kwartał pod względem wyniku sprzedaży usług telewizyjnych. Grupa obsługiwała w końcu III kw. br. 24,5 mln abonentów, którzy korzystali łącznie z 49,2 mln usług (przyrost o 344 tys. w kwartale). Przekroczyła próg 15 mln użytkowników szerokopasmowego Internetu. Pierwszy raz liczba abonentów Triple Play była większa niż tych posiadających jedną usługę i sięgnęła 10,4 mln.

Koncern ogłosił powrót do skupu akcji własnych, na który to buy back przeznaczy w ciągu 14 miesięcy 2,6 mld dol. Tym samym w sumie, licząc od 2005 r. przekaże inwestorom już 13 mld dol.

116,9 mln dol. (około 369 mln zł) przychodów zanotowała w III kw. br. największa w kraju sieć telewizji kablowej UPC Polska, podczas gdy rok wcześniej 110,9 mln dol. (355 mln zł).

To oznacza wzrost o 3,9 proc. rok do roku. Po trzech kwartałach br. przychody największej w kraju kablówki zamknęły się sumą 358,6 mln dol., rosnąc w amerykańskie walucie z 340,6 mln dol.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?