a) dotyczy wyłącznie zasobu częstotliwości z zakresu 791-821 MHz oraz 832-862 MHz w zakresie zaliczania przez UKE stacji nadawczych uruchomionych przez operatorów do realizacji zobowiązań inwestycyjnych, a wskazane tu ograniczenie 30 MHz w szczególności nie obejmuje innych pasm, które mogłyby być przedmiotem „współkorzystania” przez współpracujące podmioty (np. pasma 1800 MHz);
b) oznacza, iż współkorzystanie z częstotliwości dywidendy cyfrowej w zakresie obejmującym więcej niż 30 MHz spowoduje jedynie niezaliczenie wybudowanej bądź zmodernizowanej stacji bazowej, na której współwykorzystywane jest więcej niż 30 MHz jako przyczyniającej się do wykonania zobowiązań.
Odpowiedź UKE:
Oświadczenie, o którym mowa w Części 2, pkt. 2.5. Wzoru oferty wskazuje między innymi, że podmiot składający ofertę wstępną przyjmuje do wiadomości, iż Uczestnik może współpracować z innymi podmiotami w zakresie współkorzystania z częstotliwości w paśmie 791-821 MHz oraz 832-862 MHz lub w zakresie budowy wspólnej sieci wykorzystującej częstotliwości w paśmie 791-821 MHz oraz 832-862 również jeśli łączna ilość współwykorzystywanego widma przekroczy 30 MHz łącznie, lecz jedynie współpraca do pułapu 30 MHz widma łącznie będzie traktowana jako realizacja aukcyjnych zobowiązań inwestycyjnych Uczestnika (we współpracy z innymi podmiotami).
Polkomtel skomentował odpowiedź regulatora następująco:
– W wyjaśnieniach 02 (s. 7-8) prezes UKE wprost potwierdziła, że współkorzystanie z częstotliwości 800 pomiędzy dwoma podmiotami może dotyczyć pasma 40 MHz, a ograniczenie 30 MHz będzie brane pod uwagę tylko przy ocenie zobowiązań inwestycyjnych. Jest to jawne przyznanie, że T-Mobile i Orange mogą zrobić co będą chciały, a zapewnienia Prezes UKE o chęci zachowania równowagi i konkurencyjności nie są wiele warte.