Ofcom, brytyjski regulator rynku telekomunikacyjnego, rozpoczął publikację statystyk skarg, jakie odbiera od użytkowników usług telekomunikacyjnych. Niechlubnym liderem na brytyjskim rynku stacjonarnym okazał się TalkTalk, operator należący do Carphone Warehouse, a na rynku mobilnym 3UK. W każdym z tych segmentów Ofcom podaje statystyki dla operatorów, którzy mają co najmniej 5-proc. w nim udział.

Na rynku usług telefonicznych regulator notował średnio 1,78 skargi na każdy 1000 abonentów TalkTalk. Najmniej skarg – 0,21 na 1000 abonentów – padło na Virgin Media, które operuje na własnej sieci HFC i sieci operatora narodowego. Jak podaje Ofcom najwięcej skarg na TalkTalk zanotowanych zostało w listopadzie ubiegłego roku w związku z naliczaniem opłat za deaktywowane już usługi.

Problemy z systemem bilingowym spowodowały, że na TalkTalk skarżyło się także statystycznie najwięcej klientów usług dostępowych. Ofcom odbierał 1,27 skargi na 1000 abonentów. Najkorzystniejszym wskaźnikiem – 0,20 – mógł pochwalić się znowu Virgin Media.

Na rynku mobilnym najlepszym wskaźnikiem (0,04) wykazała się sieć O2, a najgorszym (0,15) 3UK.

Ofcom opublikował statystki skarg za okres październik 2010 – luty 2011. W tym okresie odbierał średnio 450 skarg konsumenckich dziennie, głównie w związku z nieuczciwymi praktykami sprzedażowymi i brakiem dostępu do usług. Jak uzasadnia regulator publikacja statystyk ułatwi konsumentom wybór dostawcy usług, a operatorów zmotywuje do poprawy jakości świadczonych usług.