Rebranding Cyfrowego Polsatu i Plusa to kluczowa decyzja

W Polsce tempo konsolidacji determinują dwa elementy: racjonalność biznesowa i czynnik emocjonalny, który nie zawsze pozwala tę konsolidację przeprowadzić. Ze względu na to, że nasze najstarsze firmy mają po 25 lat, a większość to „nastolatki”, ich właściciele nie zawsze są jeszcze gotowi rozstać się ze swoimi dziećmi. Tak wygląda rynek sieci kablowych – mówi rpkom.pl Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu i członek zarządu Polkomtela. Grupę czeka najprawdopodobniej ujednolicenie marki. Ma dziś około 2 mld zł na mniejsze przejęcia, a większe mogłaby sfinansować przy pomocy emisji akcji. Sieci stacjonarne – twierdzi menedżer – nie należą do biznesów, które „najbardziej” interesują grupę Zygmunta Solorza-Żaka.

Publikacja: 28.05.2014 07:30

Rebranding Cyfrowego Polsatu i Plusa to kluczowa decyzja

Foto: ROL

Rpkom.pl: Podczas prezentacji wyników za I kwartał br. mówił pan, że nasycenie usługami zintegrowanymi w Polsce jest dosyć niskie (korzysta z nich około 25 proc. gospodarstw domowych), choć pakietowanie usług to powszechny trend. Dlaczego tak jest?

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu: – 25 proc. nasycenia rynku usługami zintegrowanymi zbudowali głównie operatorzy kablowi. Jeśli chodzi o pozostałą część rynku, nikt nie ma takich powiązań kapitałowych, jakie my mamy z Plusem. Dużo było szumnych zapowiedzi rozmaitych aliansów: prezesi „n” i Orange zapowiadali wielką ekspansję, wcześniej T-Mobile miał podobne plany z „n”, a Play z Cyfrą+. Nie słychać, żeby ktokolwiek był z takiej współpracy zadowolony, czy żeby komukolwiek przyniosła ona wymierne korzyści.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa