Reklama
Rozwiń
Reklama

Rebranding Cyfrowego Polsatu i Plusa to kluczowa decyzja

W Polsce tempo konsolidacji determinują dwa elementy: racjonalność biznesowa i czynnik emocjonalny, który nie zawsze pozwala tę konsolidację przeprowadzić. Ze względu na to, że nasze najstarsze firmy mają po 25 lat, a większość to „nastolatki”, ich właściciele nie zawsze są jeszcze gotowi rozstać się ze swoimi dziećmi. Tak wygląda rynek sieci kablowych – mówi rpkom.pl Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu i członek zarządu Polkomtela. Grupę czeka najprawdopodobniej ujednolicenie marki. Ma dziś około 2 mld zł na mniejsze przejęcia, a większe mogłaby sfinansować przy pomocy emisji akcji. Sieci stacjonarne – twierdzi menedżer – nie należą do biznesów, które „najbardziej” interesują grupę Zygmunta Solorza-Żaka.

Publikacja: 28.05.2014 07:30

Rebranding Cyfrowego Polsatu i Plusa to kluczowa decyzja

Foto: ROL

Rpkom.pl: Podczas prezentacji wyników za I kwartał br. mówił pan, że nasycenie usługami zintegrowanymi w Polsce jest dosyć niskie (korzysta z nich około 25 proc. gospodarstw domowych), choć pakietowanie usług to powszechny trend. Dlaczego tak jest?

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu: – 25 proc. nasycenia rynku usługami zintegrowanymi zbudowali głównie operatorzy kablowi. Jeśli chodzi o pozostałą część rynku, nikt nie ma takich powiązań kapitałowych, jakie my mamy z Plusem. Dużo było szumnych zapowiedzi rozmaitych aliansów: prezesi „n” i Orange zapowiadali wielką ekspansję, wcześniej T-Mobile miał podobne plany z „n”, a Play z Cyfrą+. Nie słychać, żeby ktokolwiek był z takiej współpracy zadowolony, czy żeby komukolwiek przyniosła ona wymierne korzyści.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama