Zgoda na kupno AdMob przez Google coraz bliżej?

Przyspiesza wyścig do fotela lidera na rynku reklamy mobilnej, wyświetlanej w komórkach, smartfonach i urządzeniach przenośnych.

Publikacja: 12.04.2010 00:00

Jak powiedział cytowany przez agencję Bloomberg Eric Schmidt, prezes Google, premiera tabletu iPad i powiązanej z nim platformy reklamowej iAd powinna sprawić, że amerykańskie władze antymonopolowe zaakceptują warte 750 mln dol. przejęcie przez Google zajmującej się reklamą mobilną firmy AdMob.  

– Rynek (mobilnej reklamy) staje się coraz bardziej konkurencyjny – powiedział Eric Schmidt. iAd, nowa platforma reklamowa od Apple, nie będzie ograniczona jedynie do tabletu iPad. Będzie ona elementem czwartej edycji systemu operacyjnego dla iPhone, która zostanie udostępniona w czerwcu. Jak zapowiada Apple, iAd będzie pierwszą mobilną platformą reklamową, zintegrowaną z systemem operacyjnym tak ściśle, że do obejrzenia banera czy reklamowego wideo nie trzeba będzie uruchamiać przeglądarki internetowej – reklama będzie emitowana z poziomu aplikacji aktualnie wykorzystywanej przez użytkownika.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić