Jak powiedział cytowany przez agencję Bloomberg Eric Schmidt, prezes Google, premiera tabletu iPad i powiązanej z nim platformy reklamowej iAd powinna sprawić, że amerykańskie władze antymonopolowe zaakceptują warte 750 mln dol. przejęcie przez Google zajmującej się reklamą mobilną firmy AdMob.  

– Rynek (mobilnej reklamy) staje się coraz bardziej konkurencyjny – powiedział Eric Schmidt. iAd, nowa platforma reklamowa od Apple, nie będzie ograniczona jedynie do tabletu iPad. Będzie ona elementem czwartej edycji systemu operacyjnego dla iPhone, która zostanie udostępniona w czerwcu. Jak zapowiada Apple, iAd będzie pierwszą mobilną platformą reklamową, zintegrowaną z systemem operacyjnym tak ściśle, że do obejrzenia banera czy reklamowego wideo nie trzeba będzie uruchamiać przeglądarki internetowej – reklama będzie emitowana z poziomu aplikacji aktualnie wykorzystywanej przez użytkownika.

Prezes Google odżegnał się od nazwania platformy iAd i Apple bezpośrednią konkurencją. – To jest przyszłość. Technologia pozwala nam zwracać się bezpośrednio do użytkowników – powiedział, wskazując na urządzenia: iPad, smartfone z systemem Android i czytnik Amazon Kindle.