Operator marki telekomunikacyjnej Telfort poinformował o pierwszych aktywacjach klientów usług FTTH – informuje serwis Telecompaper. Marka należy do holenderskiego operatora narodowego KPN, który dynamicznie poczyna sobie na rynku FTTx. Operator planuje zdobyć ok. 50 proc. całego rynku dostępowego do połowy 2015 r. Technologie optyczne są narzędziem do tego celu.

Telfort nie jest jedyną marką, pod którą KNP sprzedaje usługi FTTH/FTTC. Posługuje się także swoim brandem podstawowym oraz marką XS4All. Wcześniej tych marek było jeszcze więcej. Po części wynika to z zaszłości historycznych, bo przez ostatnie kilka lat KPN skupował mniejszych operatorów FTTH. Zresztą polityka brandingowa ulega uspójnieniu i niebawem operator zamierza się ograniczyć do dwóch marek – KPN i taniej, Telfort.

Dzisiaj Telfort komunikuje ogólnokrajowy zasięg usług FTTH i FTTC (VDSL2) dzięki sieci KPN. Holenderski operator od 2009 r. inwestuje w obie technologie, przy czym VDSL2 traktowany jest, jako technologia przejściowa do FTTH.

Holandia jest jednym z najgęściej zaludnionych krajów w Europie. Wyjątkowo silna jest w nim siła rynkowa operatorów telewizji kablowej. Kontrolują 41 proc. wszystkich linii szerokopasmowych w Holandii wobec średniej europejskiej 16 proc. Jeszcze w połowie ubiegłej dekady KPN ogłosił strategiczny plan stopniowej rezygnacji z technologii linii miedzianych.