Przegląd prasy – wtorek 22 maja

Publikacja: 22.05.2012 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Brak zgody na instalowanie sieci ogranicza konkurencję

Małgorzata Kryszkiewicz

Nieuzasadniona odmowa udostępnienia zasobów mieszkaniowych w celu instalowania urządzeń telekomunikacyjnych i przeprowadzania linii kablowych na nieruchomości jest działaniem ograniczającym konkurencję. Tak orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie, oddalając apelację miasta Poznań od wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410777 (dostęp płatny)

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

TP: Jeszcze nie agencja

Urszula Zielińska

Firma Agencja Ratingowa EuroRating podała, że „zmieniła perspektywę ratingu kredytowego nadanego Telekomunikacji Polskiej ze stabilnej na negatywną”. Oceniła m.in., że i tak niska płynność finansowa grupy pogarsza się.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/732371_TP:_Jeszcze_nie_agencja.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Biznesmeni polubili tablety i smartfony

redakcja

63 proc. właścicieli firm, który mają tablety, korzysta z tych urządzeń do celów zawodowych — wynika z ankiety ERP Mobile. 36 proc. właścicieli małych i średnich firm, które zbadała firma ERP Mobile, używa już tabletów lub smartfonów o rozdzielczości przekraczającej 5 cali. Z 56 proc. osób, które tabletu nie posiadają, 36 proc. zamierza go zakupić w ciągu najbliższego roku. Oznacza to, że po roku ponad połowa przedsiębiorców może już być właścicielami tego typu urządzeń. Spośród posiadaczy tabletów 63 proc. deklaruje, że używa ich w pracy.

http://teleinformatyka.pb.pl/2609226,14499,biznesmeni-polubili-tablety-i-smartfony

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Jakie obowiązki w zakresie informacji mają firmy telekomunikacyjne

Agnieszka Besiekierska

Przekazanie niepełnych lub nieprawdziwych dokumentów do urzędu nadzoru grozi nałożeniem kary finansowej w wysokości do 3 proc. przychodu ukaranego podmiotu, osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym. W Polsce zarejestrowanych jest ponad 6 tysięcy firm telekomunikacyjnych. Każdy z tych podmiotów ma liczne obowiązki informacyjne wobec prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, które muszą być realizowane cyklicznie, na żądanie lub w przypadku wystąpienia określonego zdarzenia. Warto wiedzieć, w jakim zakresie i terminie informacje te powinny być przekazywane.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1145080_Jakie_obowiazki_w_zakresie_informacji_maja_firmy_telekomunikacyjne.html (dostęp płatny)

Nawet małe firmy rodzinne mogą naruszać prawo konkurencji

Michał Kołtuniak

Zdarza się, że przedsiębiorcy nieświadomie naruszają przepisy mające zapewnić funkcjonowanie wolnej i uczciwej działalności. Część z nich może sobie w ogóle nie zdawać sprawy, że obowiązują ich takie regulacje. Doświadczenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pokazuje, że przedsiębiorcy nawet nieświadomie angażują się w nielegalne porozumienia – mówi Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK. Dodaje, że wynika to zapewne z niewiedzy lub błędnych wyobrażeń odnośnie do tego, jakie zachowania w świetle przepisów antymonopolowych są dopuszczone, a jakie zakazane.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1145082_Nawet_male_firmy_rodzinne__moga_naruszac_prawo_konkurencji.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Brak zgody na instalowanie sieci ogranicza konkurencję

Pozostało 98% artykułu
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni