Operator telekomunikacyjny z Wielkopolski uruchomił oficjalną stronę firmy na serwisie społecznościowym Facebook. Jedna z pierwszych firm telekomunikacyjnych w Polsce, która zdecydowała się na taki krok. Inotel może pochwalić się już 280 osobami, które dodały stronę operatora do ulubionych. Nieoficjalna strona TP na Facebooku ma zaledwie siedem osób, które oznaczyły ją „lubię”.

– Zauważyliśmy, że coraz więcej Internautów dzień w sieci rozpoczyna od odwiedzenia ulubionych serwisów społecznościowych – oświadczył Jacek Augustyniak, szef marketingu Inotela w informacji rozesłanej do mediów.

Serwisy społecznościowe to wciąż nieodkryte pole działalności marketingowej polskich firm. Jak wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez Cisco, tylko 10 proc. polskich firm wykorzystuje je przy budowaniu swojego wizerunku. Większość rodzimych firm (60 proc.) obecność w sieci pojmuje przede wszystkim jako posiadanie własnej strony www. Dla kontrastu, w USA w serwisach społecznościowych markę lub produkt promuje 86 proc. firm.