32 proc. respondentów uczestniczących w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia (z inicjatywy własnej badawczego instytutu) zadeklarowało, że być może zdecydowałoby się na zakup energii elektrycznej od operatora telefonicznego bądź telewizyjnego, gdyby otrzymał ofertę, dzięki której rachunki po zmianie dostawcy byłyby o 20 proc. niższe (odpowiedzi „zdecydowanie tak”, „raczej tak”).
To tylko część obrazu potencjalnego popytu na dodatkową usługę, której wprowadzenie analizują najwięksi operatorzy, a którą już mają w ofercie mniejsi gracze (np. Tele-Polska Holding). Jak wyjaśnia Magdalena Felczak z ARC Rynek i Opinia, powyższy wniosek to wynik odpowiedzi udzielonych na pytanie tylko o ten konkretny (20 proc. niższy rachunek) poziom korzyści w przypadku złożenia abonentowi konkretnej oferty (bez założenia, że abonent sam jest inicjatorem zmiany).