Przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, która wnosi do polskiego prawa tzw. dyrektywę audiowizualną obawia się polska branża internetowa.
Wedle firm działających w internecie nowelizacja ustawy stosuje nieprecyzyjne zapisy na temat tego, które z witryn zamieszczających tzw. multimedia ma objąć obowiązek rejestracji w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Intencją ustawodawcy było, by obowiązek dotyczył publicznych serwisów VoD (czyli wideo na żądanie) takich, jak Iplex, Ipla, serwisy Onetu, czy TVP. – Naszym zdaniem ta ustawa jest przesadna i wykracza poza ramy dyrektywy europejskiej. Mamy do czynienia z ustawą, krzywdzącą wszystkich przedsiębiorców, nie tylko internetowych. Każdy, który prowadzi witrynę internetową i zamieszcza na niej materiały wideo, będzie musiał ją zarejestrować – mówił na zwołanej dziś konferencji prasowej Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny Interactive Advertising Bureau Polska (IAB Polska), organizacji zrzeszającej pracodawców branży internetowej.