Reklama
Rozwiń
Reklama

Komisja Europejska nie próbuje zdominować krajowych regulatorów

Wczoraj Urząd Komunikacji Elekronicznej wszedł w kolejny spór z Komisją Europejską w sprawie notyfikacji decyzji BSA. Jak mogą się kształtować relacje między polskim Urzędem i europejską komisją oraz o jednym z najgłośniejszych między nimi dyskusji w ostatnich miesiącach rpkom.pl rozmawia z prof. Stanisławem Piątkiem.

Publikacja: 25.06.2010 05:57

prof. Stanisław Piątek

prof. Stanisław Piątek

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

[b]rpkom.pl: – Jak Pan ocenia najbardziej spektakularny, a jeszcze nie zakończony, z ostatnich sporów Urzędu Komunikacji Eelektronicznej z Komisją Europejską, dotyczący regulacji rynku peeringowego w Polsce? [/b]

[b]Prof. Stanisław Piątek, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, specjalista w dziedzinie regulacji rynku telekomunikacyjnego[/b] (fot.Dominik Pisarek/Fotorzepa): – UKE próbowało uregulować dwa rynki, to były dwie decyzje. Rynek peeringu, czyli rynek na którym operatorzy wymieniają ruch bezpłatnie. Najwięcej mówi się o peeringu, ale była też druga decyzja dotycząca rynku tranzytu.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama