Apple Music może mieć już 10 mln płatnych subskrybentów

Tak szacuje „The Financial Times”. Jego rozmówcy twierdzą, że z takim tempem wzrostu Apple Music ma szansę zawojować lidera rynku streamingowanej muzyki na świecie – Spotify – już w przyszłym roku.

Publikacja: 11.01.2016 16:57

Start nowego serwisu streamingującego muzykę, wpisanego w nowy system operacyjny Apple w połowie minionego roku był w branży sporym wydarzeniem. Kluczowe było jednak to jak duża grupa z testujących go użytkowników zacznie za serwis po trzech miesiącach testów płacić. Pod koniec października szef Apple, Tim Cook informował, że było to 6,5 mln osób. Teraz „The Financial Times” podaje w oparciu o własne źródła, że jest to już 10 mln. A to z kolei oznacza, ze serwis z jabłuszkiem zdobył tylu płacących klientów zaledwie sześć miesięcy od startu, a wiec w dziesięciokrotnie krótszym czasie niż lider tego rynku – szwedzka platforma Spotify.

Zdaniem rozmówców „FT” Apple Music ma szansę stać się wiodącym płatnym serwisem streamingującym muzykę na świecie w przyszłym roku.

Obecnie liderem  tego rynku pozostaje Spotify, z którego usług odpłatnie (bo jest i wersja bezpłatna dla użytkowników) korzystało w połowie ubiegłego roku  już ponad 20 mln osób. Business Insider szacuje, że na koniec roku mogło to być już nawet 30 mln. Z 10 mln płatnych użytkowników Apple błyskawicznie został więc na tym rynku numerem dwa. Deezer ma subskrybentów 6,3 mln, a Tidal Jaya-Z, który zapowiadał ostrą walkę o płatny rynek strumieniowanej muzyki ( podobnie jak Apple, nie ma wersji umożliwiającej słuchanie w zamian za odbiór reklam) – zaledwie 1 mln.

Wszystkie te szacunki potwierdzają, że rynek muzycznego streamingu wciąż jest na etapie szybkiego wzrostu. Nowi gracze są w stanie pozyskiwać nowych klientów i nie robią tego (a przynajmniej nic na to na razie nie wskazuje) kosztem dłużej istniejącej konkurencji.

Serwis Apple’a, z którego urządzeń szczególnie chętnie korzystają Amerykanie, miał na pewno wpływ na ogromne wzrosty wpływów ze streamingowanej muzyki w USA. Z najnowszych danych dla tego rynku wynika, że liczba utworów odpłatnie streamingowanych w tym kraju w ubiegłym roku prawie się podwoiła (do 317,2 mld), i to pomimo faktu, że poza serwisami streamingowymi wydały w minionym roku swoje nowe albumy dwie wielkie gwiazdy muzyki – Adele i Taylor Swift. – Trudno przecenić udział Apple w wynikach stremingowanej muzyki – komentował Reuterowi David Bakula, szef badań w Nielsen Entertainment.

Polskich wyników cyfrowej muzyki za cały ubiegły rok ZPAV jeszcze nie podliczył. Z niepublikowanych dotąd danych, jakie dostarczył rpkom.pl wynika jedynie, ze w I półroczu ubiegłego roku (a wiec przed startem Apple Music, który działa także w Polsce), wpływy z cyfrowej muzyki wzrosły rok do roku o 25 proc. i stanowiły już 29 proc. całego rynku sprzedaży muzyki na naszym rynku.

Apple Music to nie ostatnia międzynarodowa płatna platforma streamingująca muzykę, z jakiej będą mogli korzystać polscy klienci.Od jesieni płatną muzyczną platformę w USA uruchomił YouTube. YouTube Red na razie nie jest dostępny w Polsce, ale także tutaj można spodziewać się jego startu

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego