Reklama

Polsat oferuje MŚ w siatkówce mężczyzn w kanałach pop-up. Kablówki rozważają ofertę

Publikacja: 31.07.2014 15:50

Zapowiada się kolejny precedens w dystrybucji praw do transmisji ważnych społecznie wydarzeń sportowych. Telewizja Polsat (grupa Cyfrowego Polsatu), właściciel (od 2008 roku) wszystkich praw do Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn Polska 2014, poinformował, że tylko mecz otwarcia pokaże na antenie FTA (free to air).

Wszystkie pozostałe, w tym również mecze z udziałem reprezentacji Polski można będzie zobaczyć jedynie w nowych kanałach płatnych: Polsat Volleyball. Dla operatorów telewizji kablowych i platform satelitarnych Polsat przygotował pakiet czterech kanałów różniących się zawartością: Polsat Volleyball 1 (o największej liczbie meczy, w tym polskiej reprezentacji), 2, 3 i 4.

Grupa Cyfrowego Polsatu tłumaczy decyzję o zamknięciu rozgrywek wycofaniem się sponsorów transmisji na antenie otwartej, brakiem „realnego zainteresowania” innych nadawców prawami telewizyjnymi oraz brakiem koordynacji imprezy ze strony instytucji państwowych.

Rozgrywki zobaczą na pewno – bez dodatkowych opłat – klienci grupy Cyfrowego Polsatu – poinformowano. Co to oznacza dla klientów sieci komórkowej Plus – jeszcze nie wiadomo, ale jak zapewniają przedstawiciele Polsatu trwają przygotowania odpowiedniego rozwiązania. Jedno z nich to udostępnienie rozgrywek w sieci mobilnej telekomu dla użytkowników smartfonów, tabletów i laptopów.

Czy będzie można obejrzeć mecze siatkarzy w serwisie internetowym Ipla, także należącym do Cyfrowego Polsatu, czy trzeba będzie kupić abonament, czy wykupić dostęp do Polsat Volleyball i czy będzie to mógł zrobić każdy – grupa twardych deklaracji nie składa.

Reklama
Reklama

– Naszą strategia zakłada zapewnianie jak najszerszego dostępu do treści, z wykorzystaniem wszelkich możliwych technologii – mówi tylko Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu.

Nie jest wykluczone, że grupa czeka z podjęciem decyzji do czasu aż ustalone zostaną warunki cenowe z potencjalnymi dystrybutorami pakietu nowych kanałów. To w dużej mierze dostawcy usług Triple Play.

A to oznacza, że jeśli zdecydują się wprowadzić kanał do oferty płatnej telewizji po określonej cenie, mogą czuć się oszukani, jeśli w Internecie ten sam kanał będzie miał inną cenę. Zomer tego jednak nie potwierdza.  – Można sobie wyobrazić różne podejścia operatorów i różne oferty cenowe. Niektórzy mogą uznać, że choć ponoszą koszt transmisji i zakupu praw, to klientom proponują mecze za darmo, albo taniej niż konkurent – mówi Zomer.

Według naszych nieoficjalnych informacji oferta Polsatu skierowana do operatorów kablowych i satelitarnych zaczyna się od wysokich kilkudziesięciu złotych za klienta (70-80 zł). Aby zarobić na kanałach siatkarskich kablówki musiałyby zażądać od swoich klientów więcej.

Dlatego na razie analizują ofertę i na pewno dojdzie do negocjacji. Od ich wyniku i strategii sprzedażowej poszczególnych operatorów zależeć będzie potem opłata dla „Kowalskiego”.

Polsat proponuje kablówkom kanały w nowym, niestosowanym w Polsce systemie (pop-up channels). Popyt ze strony widzów na rozgrywki można mierzyć tylko sprzedażą wydarzeń sportowych w systemie pay per view. Dotychczasowe doświadczenia operatorów pokazują, że pewna grupa użytkowników – 2-4 proc. – jest skłonna zapłacić nawet za kilkugodzinną transmisję 20-40 zł.

Reklama
Reklama

Czy jednak podyktowanie ceny rzędu 100-120 zł (przy takich poziomach nasi rozmówcy mówią o zarobku) za kilka kanałów działających w czasie mistrzostw nie natrafi na barierę psychologiczną dziś nikt nie wie.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama