Huawei: w styczniu 2019 roku byliśmy liderem światowego rynku smartfonów. GFK: nie ma potwierdzenia dla tej tezy

Publikacja: 28.03.2019 16:19

Podczas trwającej w Paryżu prezentacji nowych produktów chińskiego koncernu Huawei, dziennikarze uzyskali dostęp do danych o udziałach rynkowych producentów, które potem komentowali przedstawiciele koncernu.

Jak przekazano mediom, według szacunków GfK Global, w styczniu br. Huawei (z pominięciem marki Honor) sprzedał 18,8 proc. wszystkich smartfonów, które w tym czasie znalazły kupca.

To zapewnić miało firmie pierwsze miejsce na świecie przed takimi gigantami jak Samsung i Apple.

Huawei, w odróżnieniu od konkurentów zanotował w styczniu wzrost sprzedaży urządzeń (o 21 proc.), podczas gdy sprzedaż Samsunga miała zmniejszyć się rok do roku o 41 proc., a Apple spaść o 21 proc..

Nie pokazano danych o udziałach tych firm w rynku. Ponoć jednak różnica między pierwszym i drugim miejscem wynosi więcej niż 1 pkt. proc..

W czwartek, GfK w Polsce wystosowała oświadczenie w sprawie danych, którymi chwalił się chiński producent.

„Instytut GfK Polonia odpowiadając na zapytania dziennikarzy i podmiotów branżowych dotyczących informacji o wynikach rynkowych marki Huawei, w której jako źródło danych podane zostały rezultaty badań instytutu GfK, a opublikowanej pierwotnie przez chińską agencję prasową i przedrukowaną przez media w wybranych krajach, w tym w Polsce, niniejszym wyjaśnia, iż wzmiankowane wartości nie pochodzą z raportów instytutu GfK oraz że instytut GfK nie posiada żadnych informacji uzasadniających tezy, które znalazły się w opublikowanym przez chińską agencję prasową komunikacie” – czytamy.

Polski oddział Huawei, który gościł we Francji blogerów i dziennikarzy z Polski przeprasza teraz poszczególne osoby za wprowadzenie ich w błąd.

Natomiast oficjalne stanowisko Huawei w Polsce brzmi: „W odniesieniu do oświadczenia GFK Polonia, pragniemy powiedzieć, że jesteśmy zaskoczeni informacją, że liczby podane przez chińskie media okazały się nieprawdziwe. Czekamy z niecierpliwością na oficjalne dane GFK”.

– wsp. ziu

Podczas trwającej w Paryżu prezentacji nowych produktów chińskiego koncernu Huawei, dziennikarze uzyskali dostęp do danych o udziałach rynkowych producentów, które potem komentowali przedstawiciele koncernu.

Jak przekazano mediom, według szacunków GfK Global, w styczniu br. Huawei (z pominięciem marki Honor) sprzedał 18,8 proc. wszystkich smartfonów, które w tym czasie znalazły kupca.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek