Użytkownicy urządzeń mobilnych w USA coraz więcej czasu poświęcają na korzystanie z aplikacji, takich jak gry czy komunikatory, krócej natomiast surfują w sieci – wynika z badań firmy Flurry.

Statystyczny użytkownik smartfona czy tabletu w USA korzysta w ciągu doby przez 2 godziny i 42 minut z tego urządzenia- obliczyła firma Flurry. 96 proc. tego czasu przeznacza na korzystnie z aplikacji mobilnej a 14 proc. na surfowanie w Internecie. Oznacza to, że w stosunku do 2013 roku czas ten się wydłużył o cztery minuty, a proporcje zmieniły na korzysć aplikacji, bo rok temu na buszowanie w sieci przez urządzenie mobilne statystyczny Amerykanin poświęcał 20 proc. z tego czasu.

Według analityków Flurry świadczy to o tym, że aplikacje zdominowały przestrzeń urządzeń mobilnych, a przeglądarki internetowe są tylko jedną z nich i nie mają już dominującej pozycji.

Najwięcej czasu pochłania użytkownikom smartfonów i tabletów korzystanie z gier (32 proc.),  z aplikacji społecznościowych i komunikatorów (28 proc.), a także z rozrywkowych, takich jak YouTube – 8 proc.