– 29 marca Viacom International wprowadza na rynek telefonii komórkowej nową ofertę MTV Mobile. Naszym partnerem strategicznym jest Polska Telefonia Cyfrowa – powiedziała podczas dzisiejszej konferencji prasowej Izabela Wiley, dyrektor generalny MTV Networks Polska, potwierdzając tym samym nasze wcześniejsze domysły. Nowa marka telefonii komórkowej pojawi się za 9 dni w sprzedaży. Według Izabeli Wiley, będzie to połączenie oferty dla młodych odbiorców i nieograniczony dostęp do rozrywki z biblioteki MTV. Miroslav Rakowski, prezes PTC twierdził, że dla PTC współpraca z Viacom ma bardzo ważny element. – PTC ma różne marki. Ale brakowało mu marki bardzo młodej, skoncentrowanej na młodych ludziach – powiedział.
Oferta ma dwa wymiary: pre-paid i mix. Pierwsza usługa będzie dystrybuowana w szerokiej sieci sprzedaży, jak inne usługi na kartę. Mix natomiast sprzedawać będą salony T-Mobile. Operator zapewnia całe technologiczne i sprzedażowe zaplecze dla usługi oraz definiuje taryfikację. Biznesową rolą Viacomu jest promocja usługi w grupie docelowej widzów kanału MTV.
W ramach nowej oferty – po każdym doładowaniu konta – dostępne będą nielimitowane SMS do wszystkich sieci oraz serwis wideo Under The Thumb przygotowany przez Viacom. W standardowej taryfie stawka za minutę połączenia wyniesie 0,39 zł brutto za minutę do wszystkich sieci. Dostępne będą także trzy wybrane numeru ze specjalną taryfą: 0 zł do MTV Mobile i T-Mobile, 0,15 zł do trzech MNO oraz 0,30 zł do Playa. Oferta MTV Mobile obejmuje także mobilny dostęp do internetu: np. 350 MB za 12 zł, 600 MB za 16 zł i 1,2 GB za 29 zł na 30 dni. PTC podkreśla ofertą przenośności numeru: extra 120 zł w ofercie na kartę, a 200 zł w MIX.
Starter MTV Mobile kosztuje 5 zł. W zestawach z ofertą mix dostępne będą telefony SonyEricsson Life with Walkman, które pochodzą z kanałów zaopatrzeniowych PTC. Jak mówił Miroslav Rakowski, prezes zarządu spółki, nie ma obaw o konkurencją z marką Heyah, ponieważ ich grupy docelowe są inaczej określone. Na marginesie ofertą MTV Mobile zajmuje się w PTC pion odpowiedzialny także za Heyah.
Viacom natomiast rozwija aplikację Under The Tumb, która niebawem zadebiutuje w Play Market i AppStore (wersja na Windows Phone na razie nie jest przewidywana). Aplikacja zapewnia dostęp do treści z oferty MTV. Pełna funkcjonalność i zawartość serwisu dostępna będzie tylko dla klientów MTV Mobile. W nieco ograniczonej wersji i za opłatą będą mogli z niej korzystać abonenci innych sieci. Będzie również dostępna darmowa wersja typu demo. Według przedstawiciele PTC serwis działa na terminalach mobilnych i w mobilnej sieci transmisji danych T-Mobile bez zarzutu.