P4 apeluje do UKE o odwołanie aukcji

Publikacja: 04.02.2014 13:26

31 stycznia br. P4, operator sieci Play przekazał Urzędowi Komunikacji Elektronicznej apel o odwołanie zbliżającej się aukcji częstotliwości z zakresu 800 i 2600 MHz – dowiaduje się rpkom.pl.

Mimo trwających kilka miesięcy konsultacji dokumentacji aukcyjnej, spotkań operatorów z urzędnikami i wyjaśnień P4 nadal uważa, że dokument zawiera zapisy rodzące ryzyka prawne, a aukcja w łatwy sposób może zostać storpedowana.

Zdaniem operatora sieci Play:

* dokumentacja aukcyjna w wielu istotnych aspektach jest sprzeczna z prawem;

* wymusza lub prowokuje działania niezgodne z prawem (wymusza zawieranie porozumień firm z jednej grupy kapitałowej, które zdaniem P4 mogą być uznane przez Prezesa UOKiK za zmowę przetargową);

* nie znajduje wsparcia w otoczeniu prawnym, które jest niedostosowane do mechanizmu aukcji typu SMRA.

Play namawia prezes UKE, Magdalenę Gaj do odwołania aukcji, dopóki jest jeszcze na to czas (minie 13 lutego, gdy przypada termin składania wstępnych ofert).

UKE aukcji odwoływać nie zamierza. – Dokumentacja aukcyjna jest zgodna z prawem. Wkrótce opublikujemy odpowiedzi na pytania, które otrzymaliśmy po ogłoszeniu aukcji. Mamy nadzieję, że rozwieją one wątpliwości potencjalnych uczestników i wszyscy zainteresowani wystartują w aukcji  – mówi rpkom.pl Jacek Strzałkowski, rzecznik prasowy UKE.

Według naszych informacji apel P4 może nie być ostatnim, który wpłynie do UKE.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu