Komórkowe joint-venture Sony i Ericssona w trzecim kwartale roku sprzedało o 26 proc. mniej urządzeń (10,4 mln sztuk) niż w tym samym okresie 2009 r. (14,1 mln).

Mimo spadku sprzedaży o ponad jedną czwartą firma odnotowała niemal taki sam przychód ze sprzedaży jak rok wcześniej (1,603 mld euro w Q3 2010 r. wobec 1,619 mld euro rok wcześniej).

Utrzymanie poziomu przychodów mimo spadku sprzedaży było możliwe dzięki zwiększeniu przez SE udziału smartfonów w portfolio swoich produktów. Tego typu urządzenia (jak np. smartfony serii Xperia) stanowią już 50 proc. sprzedaży SE. Wraz ze zmianą jej struktury średnia cena telefonu SE wzrosła w ciągu ostatniego roku o 34 proc., osiągając poziom 154 euro.

Sony Ericsson niedawno ogłosił, że chce w ciągu kilku najbliższych lat stać się największym na świecie dostawcą urządzeń z systemem operacyjnym Google [b]Android[/b].