Internet pomoże eksportować
Sylwia Wedziuk
Każdy przedsiębiorca, a szczególnie ten, który chce się rozwijać poprzez wyjście na zagraniczne rynki, powinien zdawać sobie sprawę z możliwości, jakie daje internet. Raport The Boston Consulting Group „Polska internetowa” pokazuje, że wciąż ponad połowa małych i średnich firm w Polsce nie postrzega sieci jako narzędzia dotarcia do międzynarodowych klientów i nie jest świadoma możliwości promocyjnych, jakie daje. Co prawda, jak wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC „Internetowa rewolucja”, coraz więcej polskich przedsiębiorców deklaruje używanie internetu, ale w działalności eksportowej firmy wykorzystują go jedynie w podstawowym zakresie. 79 proc. przedsiębiorców prowadzących eksport korzysta z internetu, 70 proc. posiada stronę internetową, a zaledwie 31 proc. ma jej wersję w języku obcym. E-sklep w języku obcym ma zaledwie 6 proc. firm.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138114# (dostęp platny)
ePUAP po liftingu ma być bardziej przyjazny
Sylwia Wedziuk
Ruszają prace nad nowym obliczem platformy, która miała ułatwić załatwianie spraw w urzędach. Na efekty trzeba jednak trochę poczekać. To miała być podstawa całego systemu e-administracji, dzięki której obywatele i przedsiębiorcy mogliby załatwiać sprawy urzędowe przez internet. Był jednak falstart. Platformę ePU- AP zapowiadano od 2008 r., ale po wielu zmianach terminów ruszyła w czerwcu 2011 r. Początkowo system miał się opierać na podpisie elektronicznym, który musieli posiadać wszyscy korzystający z usług ePUAPu. Jednak podpis się nie przyjął. Stworzono więc profil zaufany, czyli indywidualne konto, które umożliwia załatwianie spraw bez podpisu elektronicznego. Po zarejestrowaniu się na stronie ePUAP trzeba się natomiast wybrać do urzędu w celu potwierdzenia danych.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138118# (dostęp płatny)
Play przed T-Mobile i Orange
Mirosław Konkel
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku w Polsce sieć telekomunikacyjną zmieniło 936,5 tys. osób, z czego w trzecim kwartale prawie 300 tys. — wynika z szacunków portalu Telepolis.pl. Najwięcej — 602,4 tys. — klientów zyskał P4, operator sieci Play, stracił natomiast 51,8 tys. abonentów. Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) zdobyła 122,5 tys. abonentów, ale 267,5 tys. osób zrezygnowało z jej usług. Centertel (Orange) przyjął 114,7 tys. klientów, ale stracił najwięcej — 318 tys. abonentów. Wynik Polkomtelu (Plus) to 94,3 tys. nowych osób i 292,3 tys. tych, którzy opuścili sieć. Mali operatorzy zyskali 3,2 tys. nowych abonentów, a stracili 6,9 tys. użytkowników. Zgodnie z prawem, przenoszenie numeru telefonu komórkowego jest bezpłatne i powinno trwać jeden dzień.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=138135# (dostęp płatny)
Google wytropi raka
Piotr Kościelniak
Algorytmy wykorzystywane przez popularną przeglądarkę pomogą lekarzom. Oprogramowanie służące do obliczania popularności i jakości stron internetowych zainspirowało onkologów. Na tej podstawie starają się przewidzieć, w jaki sposób – i gdzie – komórki nowotworowe migrują w ciele pacjenta.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174137_Google_wytropi_raka.html (dostęp płatny)
Cyfrowy Polsat inwestuje w Iplę i serwis Muzo
Mgdalena Lemańska
Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, podtrzymał zapowiedzi uzyskania rentowności dla spółki Redefine (właściciel Ipli i serwisu Muzo).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1174104_Cyfrowy_Polsat_inwestuje_w_Iple_i_serwis_Muzo.html (dostęp płatny)