Reklama

Polacy chcą szybkich łączy. Koronawirus zwiększył popyt

Szkoły, szpitale, urzędy powinny być wyposażone w szybki internet – uważają Polacy. Pandemia sprawiła, że częściej myślą o inwestycji w szybsze łącze.

Publikacja: 23.06.2020 18:48

Polacy chcą szybkich łączy. Koronawirus zwiększył popyt

Foto: Adobe Stock

Epidemia Covid-19 zmieniła sposób, w jaki Polacy myślą o dostępie do internetu. Mało kto kwestionuje już potrzebę posiadania szybkiego łącza, najlepiej światłowodu. Dostęp do tej technologii nie jest ciągle powszechny, choć zmienia się to za sprawą inwestycji własnych operatorów (Orange Polska, Inea, Netia) i projektów realizowanych przy wsparciu środków Unii Europejskiej.

Potwierdzeniem rosnącego popytu na szybkie łącza internetowe wśród Polaków są dane z badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie firmy Nexera, czyli hurtowego operatora sieci szerokopasmowych i jednego z trzech największych beneficjentów dotacji UE przeznaczonych na ten cel. W czterech regionach, gdzie operator prowadzi inwestycje, 47 proc. ankietowanych, ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej, rozważa zakup szybszego łącza w perspektywie roku, a 25 proc. badanych (wzrost o 7 pkt proc.) wyraziło niezadowolenie z jakości internetu, z którego korzysta.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama