KOMENTARZ: Kompetencje trzeba kupić

Publikacja: 29.03.2013 12:09

Telekomunikacja Polska kupiła Datacom, a T-Mobile zamknął komunikator Freeyah – dwa różne wydarzenia, ale świadczące o tym, że nie wystarczy krzyknąć: „Wchodzimy w nowe branże”, aby to gwarantowało sukces. Mimo wielkiego potencjału firm telekomunikacyjnych: milionów abonentów, poważnych środków na promocję, siły negocjacyjnej itp.

35 mln zł przychodu, jakie przyniesie Datacom grupie TP (popularnie zwanej Orange Polska), to kropelka wobec skali całej tej grupy i relatywnie niewiele, nawet jeżeli chodzi o przychody informatycznego ramienia tej grupy – firmy Integrated Solutions. Nie wiem, czy podkreślanie przez prezesa TP Macieja Wituckiego przejęcia wraz z Datacom 40 wykwalifikowanych inżynierów było tylko kurtuazyjnym gestem. Jeżeli nawet, to ja zwracam uwagę, że to dodatkowe 40 proc. do całego zespołu Integrated Solutions. I to 40 proc., które przez wiele lat robiły „komercyjną” informatykę na sprzedaż. Bo, jak zauważają praktycy, nie wystarczy być potężnym nabywcą IT, żeby od razu umieć sprzedawać IT. Może nawet wręcz odwrotnie?…  Jeżeli grupa TP chce robić biznes na tym rynku, albo musi się długo uczyć, albo musi kupić sobie odpowiednie kompetencje.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić