Tell: największe zmiany w sieci Orange, najmniejsze w Plusie

Publikacja: 19.03.2013 08:45

293,16 mln zł przychodów (o około 2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 9,32 mln zł zysku netto (niewielki spadek) wypracowała w 2012 r. grupa Tella, do której należy największy diler usług sieci Orange.

Jak napisał w liście do akcjonariuszy prezes Tella, Rafał Stempniewicz, w wyniku zmian rynkowych operatorzy telefonii komórkowej zmniejszają wielkość swoich sieci sprzedaży i na koniec roku kierowana przez niego firma posiadała w sumie 363 salony sprzedaży trzech różnych operatorów (o 11 proc. mniej niż w 2011 roku) oraz 141 przedstawicieli obsługujących klientów biznesowych.

Największe zmiany zaszły w sieci dystrybucji Orange. Średnia liczba salonów tego operatora prowadzonych przez spółkę-matkę grupy Tella, zmniejszyła się o 15 proc. do 188.

Spółka zależna Tella, Euro-Phone na koniec roku prowadziła 95 salonów dla Polskiej Telefonii Cyfrowej pod marką T-Mobile oraz posiadała 71 konsultantów obsługujących klientów biznesowych.

Tutaj także widać ślady optymalizacji sieci. Średnia liczba salonów T-Mobile prowadzona przez Euro-Phone w ciągu roku zmniejszyła się o 6,6 proc. do 99 sklepów, a liczba konsultantów klientów biznesowych o 16 proc. do 78.

Najmniejsze zmiany zaszły w sieci sprzedaży Polkomtela, prowadzonej przez giełdową grupę. Spółka PTI, kontrahent tego telekomu z grupy Tella, prowadziła zaś w końcu grudnia 84 salony sprzedaży sieci Plus i zatrudniała 24 konsultantów.

Średnio w ciągu roku liczba salonów Plusa wyniosła tu 94 (spadek o 2 proc.), a średnia liczba salonów sprzedaży w roku 2012 wynosiła 94, co stanowiło spadek w stosunku do roku 2011 o 2 proc. Natomiast liczba doradców biznesowych Plusa nie zmieniła się.

„W 2013 roku planujemy dalszy rozwój poprzez inwestycje w nowe podmioty, które pozwolą na jeszcze większą dywersyfikacje źródeł przychodów. Nie zaniechamy także dalszego poszukiwania podmiotów z rynku usług telefonii komórkowej mogących dołączyć do naszych sieci” – napisał Stempniewicz.

293,16 mln zł przychodów (o około 2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 9,32 mln zł zysku netto (niewielki spadek) wypracowała w 2012 r. grupa Tella, do której należy największy diler usług sieci Orange.

Jak napisał w liście do akcjonariuszy prezes Tella, Rafał Stempniewicz, w wyniku zmian rynkowych operatorzy telefonii komórkowej zmniejszają wielkość swoich sieci sprzedaży i na koniec roku kierowana przez niego firma posiadała w sumie 363 salony sprzedaży trzech różnych operatorów (o 11 proc. mniej niż w 2011 roku) oraz 141 przedstawicieli obsługujących klientów biznesowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość