Tell: największe zmiany w sieci Orange, najmniejsze w Plusie

Publikacja: 19.03.2013 08:45

293,16 mln zł przychodów (o około 2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 9,32 mln zł zysku netto (niewielki spadek) wypracowała w 2012 r. grupa Tella, do której należy największy diler usług sieci Orange.

Jak napisał w liście do akcjonariuszy prezes Tella, Rafał Stempniewicz, w wyniku zmian rynkowych operatorzy telefonii komórkowej zmniejszają wielkość swoich sieci sprzedaży i na koniec roku kierowana przez niego firma posiadała w sumie 363 salony sprzedaży trzech różnych operatorów (o 11 proc. mniej niż w 2011 roku) oraz 141 przedstawicieli obsługujących klientów biznesowych.

Największe zmiany zaszły w sieci dystrybucji Orange. Średnia liczba salonów tego operatora prowadzonych przez spółkę-matkę grupy Tella, zmniejszyła się o 15 proc. do 188.

Spółka zależna Tella, Euro-Phone na koniec roku prowadziła 95 salonów dla Polskiej Telefonii Cyfrowej pod marką T-Mobile oraz posiadała 71 konsultantów obsługujących klientów biznesowych.

Tutaj także widać ślady optymalizacji sieci. Średnia liczba salonów T-Mobile prowadzona przez Euro-Phone w ciągu roku zmniejszyła się o 6,6 proc. do 99 sklepów, a liczba konsultantów klientów biznesowych o 16 proc. do 78.

Najmniejsze zmiany zaszły w sieci sprzedaży Polkomtela, prowadzonej przez giełdową grupę. Spółka PTI, kontrahent tego telekomu z grupy Tella, prowadziła zaś w końcu grudnia 84 salony sprzedaży sieci Plus i zatrudniała 24 konsultantów.

Średnio w ciągu roku liczba salonów Plusa wyniosła tu 94 (spadek o 2 proc.), a średnia liczba salonów sprzedaży w roku 2012 wynosiła 94, co stanowiło spadek w stosunku do roku 2011 o 2 proc. Natomiast liczba doradców biznesowych Plusa nie zmieniła się.

„W 2013 roku planujemy dalszy rozwój poprzez inwestycje w nowe podmioty, które pozwolą na jeszcze większą dywersyfikacje źródeł przychodów. Nie zaniechamy także dalszego poszukiwania podmiotów z rynku usług telefonii komórkowej mogących dołączyć do naszych sieci” – napisał Stempniewicz.

293,16 mln zł przychodów (o około 2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 9,32 mln zł zysku netto (niewielki spadek) wypracowała w 2012 r. grupa Tella, do której należy największy diler usług sieci Orange.

Jak napisał w liście do akcjonariuszy prezes Tella, Rafał Stempniewicz, w wyniku zmian rynkowych operatorzy telefonii komórkowej zmniejszają wielkość swoich sieci sprzedaży i na koniec roku kierowana przez niego firma posiadała w sumie 363 salony sprzedaży trzech różnych operatorów (o 11 proc. mniej niż w 2011 roku) oraz 141 przedstawicieli obsługujących klientów biznesowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?