Reklama

Operatorzy sfinansują wzrost VAT. Częściowo…

Publikacja: 13.12.2010 08:49

Od przyszłego roku podatek VAT płacony przez operatorów telekomunikacyjnych będzie o 1 pkt proc. wyższy i zamiast 22 proc. wyniesie 23 proc. Taką stawkę abonencie zobaczą na rachunkach za telefon i internet. To nie znaczy jednak, że wszyscy zapłacą więcej.

– Jeszcze się zastanawiamy co zrobić z podwyżką VAT – mówi [b]Mirosław Godlewski[/b], prezes [b]Netii[/b].

– Trwają ustalenia w tej kwestii, jednak na pewno weźmiemy na siebie podwyżkę VAT w przypadku rachunku nowych klientów Neostrady – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP. Netia, wedle deklaracji Godlewskiego, zapewne zrobi to samo.

Deklaracje te oznaczają, że operatorzy odpowiednio obniżą cenę netto swoich usług, aby zrekompensować abonentom podwyżkę podatku. W obu przypadkach chodzi o to, aby cena usługi, którą operatorzy kuszą masowego konsumenta nie różniła się od tej „z plakatu”.

Grupa TP jakiś czas temu zdecydowała co zrobić z cenami usług w sieci mobilnej. [b]Orange[/b] obiecuje, że od stycznia 2011 roku nie zmienią się m.in. ceny za rozmowy telefoniczne, SMS-y i MMS-y i transmisję danych. Zmienią się jedynie ceny mniej popularnych usług np. [i]premium rate[/i]. Ceny netto dla klientów biznesowych pozostaną bez zmian.

Reklama
Reklama

Pozostałe dwie duże sieci komórkowe: Era i Plus na razie decyzji w sprawie VAT nie ujawniają. Wyższy VAT to, z jednej strony, dla operatorów wyższy przychód, ale potem też i koszt.

– Mamy wyliczenia, jak podwyżka wpłynie na nasze wyniki, ale ich nie ujawniamy – mówi Jabczyński. Według naszych szacunków w segmencie telefonii stacjonarnej TP wpływy mogłyby być wyższe o około 10 mln zł w skali roku.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama