Plus wraca do walki o klientów pre-paid
Urszula Zielińska
Polkomtel poprawia ofertę usług na kartę. Jeszcze w tym miesiącu taryfami odpowie mu Orange. Polkomtel, operator sieci Plus, który jako jedyny w 2012 r. tracił użytkowników usług na kartę (pre-paid), przeprowadził gruntowne porządki w ofercie. Wczoraj wprowadził taryfy z dedykowanymi starterami i dodatkowymi usługami pozwalającymi obniżyć koszty.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1185291-Plus-wraca-do-walki-o-klientow-pre-paid.html (dostęp płatny)
Facebook rzuca rękawicę Google na rynku mobilnym
AIS
Facebook pokazał nie tylko wyczekiwany telefon, ale przede wszystkim nową aplikację społecznościową na Androida. Dzięki nim chce zawalczyć o rynek reklamy mobilnej. Największy serwis społecznościowy na świecie zaprezentował długo wyczekiwanego Facebook Phone’a. Smartfon nosi nazwę HTC First, co zdradza, że urządzenie wyprodukowała tajwańska firma HTC.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1185289-Facebook-rzuca-rekawice-Google-na-rynku-mobilnym.html (dostęp płatny)
Telefon zamiast numeru konta
Monika Krześniak
Coraz popularniejsze stają się na rynku przelewy bez użycia standardowego numeru rachunku bankowego. Wprowadzają je banki, nad takim rozwiązaniem pracuje Krajowa Izba Rozliczeniowa, a Blue Media, operator systemu przelewów ekspresowych BlueCash, wprowadził darmowe przelewy na telefon. Będzie je można zrealizować do 27 banków, bez konieczności wpisywania numeru konta odbiorcy. Do tej pory prowizja za realizację przelewu na telefon wynosiła 1 zł za każde 1 tys. zł.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1185299-Telefon-zamiast-numeru-konta.html (dostęp płatny)
Skrzynki mailowe firm dostępne dla profesjonalnych partnerów w obrocie
Dariusz Prymon
Przedsiębiorca powinien zawsze wiedzieć jak odróżnić, który odbiorca niezamówionych informacji handlowych jest osobą fizyczną, a który nim nie jest. Czynność taka tylko pozornie jest łatwa w realizacji. W związku z nowelizacją ustawy – Prawo telekomunikacyjne, która weszła w życie 21 stycznia 2013 r., zmienił się art. 10 ust. 1 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: u.s.d.e.). W praktyce oznacza to zmianę regulacji dotyczących przesyłania niezamówionych informacji handlowych drogą elektroniczną, czyli tzw. spamu.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1185173-Skrzynki-mailowe-firm-dostepne-dla-profesjonalnych-partnerow-w-obrocie.html (dostęp płatny)
Za zaśmiecanie poczty elektronicznej można ponieść odpowiedzialność
Dariusz Prymon
Jakie są konsekwencje rozsyłania niezamówionych informacji handlowych? Ustawodawca uregulował zagadnienia rozsyłania informacji handlowych drogą elektroniczną w kilku aktach prawnych. W zależności od ustawy, przepisy przewidują kilka rodzajów konsekwencji, z jakimi spotkać się może usługodawca rozsyłający niezamówione informacje handlowe.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1185174-Za-zasmiecanie-poczty-elektronicznej-mozna-poniesc-odpowiedzialnosc.html (dostęp płatny)