– Kluczowe jest to, że pomiędzy tymi projektami istnieją synergie. Wp.pl ma np. olbrzymi zasięg, ale potrzebuje innowacji i Dirlango jest w stanie pomóc w tym, by dołączyć nowe projekty i nowe linie biznesowe do tej działalności. Drugą kwestią jest moje doświadczenie internetowe, dzięki czemu mogę wesprzeć zarząd z poziomu rady nadzorczej  w rozwijaniu strategii dla tej spółki. Możliwe są też projekty wspólne GWP i Dirlango, czyli wsparcie dla projektów Dirlango przez GWP – mówi w rozmowie z rpkom.pl. To mogą być zupełnie nowe przedsięwzięcia, ale też takie, w które Dirlango już jest pośrednio zaangażowane. – W portfelach funduszy, z którymi współpracuję – Passion Capital, Balderton Capital, Lake Star, Atomico, Index Ventures – są różne projekty: od Spotify po mechanizm Teralytics umożliwiający zbieranie informacji o profilu osób przebywających w czasie rzeczywistym na wskazanych obszarach (dzieje się to dzięki danym pozyskiwanym od operatorów komórkowych) – wylicza Wejchert. Nie podaje skali inwestycji już poczynionych przez jego firmę.

W Virgin Mobile Wejchert ma pośrednio 17,5 proc. udziałów. – Mamy koncepcję na to, żeby dalej rozwijać ten projekt – mówi. Nie chce jednak precyzować, czy są to np. plany, by spółka została operatorem roamingowym.

Alikacja mobilna iTaxi po zmianie modelu działania z b2c na b2b zaczęła się szybko rozwijać. – Mamy 600 taksówek, czyli w stolicy jesteśmy jakby trzecią największą korporacją taksówkarską. W iTaxi jeździ już 800 kierowców, a każdego miesiąca dołącza kolejnych 80 – mówi Wejchert. Kumulująca programy lojalnościowe aplikacja Justtag ma 20 tys. klientów i 100 partnerów, którzy oferują za jego pośrednictwem swoje programy lojalnościowe i kupony. Aplikacje nie są jeszcze rentowne. –  iTaxi mogłoby być, gdybyśmy go dalej nie rozwijali. Zdecydowaliśmy inaczej i uruchomiliśmy niedawno usługi w Krakowie, a teraz planujemy start w Łodzi i Trójmieście. To oznacza nowe koszty  wyposażenia taksówek w odpowiednie urządzenia. System Justtag także na razie rozwijamy. Oprócz aplikacji, która już jest  dostępna na rynku,  teraz uruchamiamy Justtag WiFi – platformę WiFi zintegrowaną z mediami społecznościowymi – mówi Wejchert. Przyznaje, że rynek usług mobilnych rozwija się nieco wolniej, niż zakładał pierwotnie. – Ludzie kupują smartfony, ale wciąż mają blokadę przed wykorzystywaniem ich z obawy np. przed opłatami za korzystanie z mobilnego Internetu. Ale te przeszkody szybko znikną dzięki temu, że operatorzy będą prezentować coraz korzystniejsze dla klientów oferty internetowe -uważa.