100 proc. polskich MŚP korzysta z internetu i telefonu

Publikacja: 25.05.2011 17:47

Szerokopasmowy dostęp oraz usługi głosowe stanowią powszechne narzędzie pracy małych i średnich polskich firm. Tej pierwszej usługi używa 100 proc. z nich, a drugiej 97-99 proc. – wynika z badania, jakie na zlecenie Aster Biznes przygotowała firma badawcza PMR Research.

We wnioskach z badania wskazano, że użytkowanie usług telefonicznych jest prawdopodobnie takie samo, jak internetowych, z tym że telefonia stacjonarna wyklucza niekiedy komórkową (i odwrotnie). Z tego powodu wskaźniki dla obu usług głosowych mogą być nieco niższe, niż dla szerokopasmowego dostępu.

Podstawowym kryterium wyboru oferty dla przebadanych firm była cena. Na drugim miejscu wymieniana była kompleksowość oferty (nieco ważniejsza w przypadku firm średnich). 13 proc. przebadanych przedsiębiorców deklarowało chęć zmiany dostawcy szerokopasmowych usług dostępowych, a powodem było dążenie do lepszej ceny lub wyższej przepustowości.

Na rynku komórkowym, w segmencie średnich firm, trzej wielcy gracze podzielili rynek niemal po równo. W segmencie małych firm najsilniejsza – wedle badan PMR Research – jest pozycja Orange (40 proc. rynku), a najsłabsza Ery (30 proc.)

Badaniem, jakie zrealizował PMR objętych zostało 600 firm. Przyjęte zostały kryteria Głównego Urzędu Statystycznego, jeżeli chodzi o wielkość podmiotów objętych badaniem: firmy małe 5-49 pracowników, firmy średnie 50-249 pracowników. Wyselekcjonowane zostały firmy, których wydatki telekomunikacyjne w skali miesiąca wynosiły minimum 200 zł.

Szerokopasmowy dostęp oraz usługi głosowe stanowią powszechne narzędzie pracy małych i średnich polskich firm. Tej pierwszej usługi używa 100 proc. z nich, a drugiej 97-99 proc. – wynika z badania, jakie na zlecenie Aster Biznes przygotowała firma badawcza PMR Research.

We wnioskach z badania wskazano, że użytkowanie usług telefonicznych jest prawdopodobnie takie samo, jak internetowych, z tym że telefonia stacjonarna wyklucza niekiedy komórkową (i odwrotnie). Z tego powodu wskaźniki dla obu usług głosowych mogą być nieco niższe, niż dla szerokopasmowego dostępu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości