Reklama
Rozwiń
Reklama

Nokia: nie działaliśmy wystarczająco szybko

Widzieliśmy wyraźnie zmiany nadchodzące na komórkowym rynku, ale reagowaliśmy zbyt wolno. Decyzje podejmowano zbyt kolegialnie. Wiemy, jakie popełniliśmy błędy i zamierzamy z nich wyciągnąć wnioski – mówi Victor Saeijs, wiceprezes Nokia Europe w wywiadzie dla rpkom.pl

Publikacja: 10.05.2011 13:56

Nokia: nie działaliśmy wystarczająco szybko

Foto: ROL

rpkom.pl: – Nokia ma nowego prezesa, pozbywa się 7 tys. pracowników, z firmy odchodzą kluczowi menedżerowie. Co się dzieje w firmie?

Victor Saeijs, wiceprezes Nokia Europe: – Nokia się szybko zmienia. Kiedy we wrześniu w firmie pojawił się Stephen Elop, nowy prezes, zaczęliśmy myśleć o nowej strategii. Analizowaliśmy wszelkie opcje. Doszliśmy do wniosku, ze są trzy podstawy naszej egzystencji: smartfony, telefony komórkowe i przełomowe technologie przyszłości. Na rynku smartfonów chcemy z Microsoftem zbudować nowy, alternatywny dla Androida i iOS Apple ekosystem. Jesteśmy bardzo mocni w telefonach komórkach, szczególnie w Europie i Azji. Chcemy, by także w tym obszarze pojawiły się innowacje. Wielu użytkowników prostszych telefonów chce korzystać z aplikacji i nowych usług. Chcemy ich podłączyć do mobilnego intrenetu. Mówimy o około miliardzie osób w ciągu najbliższych lat. W naszym trzecim filarze, przełomowych technologiach, chcemy przygotować się na przyszłość. Cała rewolucja którą obserwujemy, ekrany dotykowe, multimedia, Internet, aplikacje – to wciąż dopiero początek zmian. Chcemy się upewnić, że kiedy nadejdą ich nowe fale, związane z 3D, nowymi technologiami, będziemy mieli w zanadrzu konkurencyjne produkty.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama