Nokia: nie działaliśmy wystarczająco szybko

Widzieliśmy wyraźnie zmiany nadchodzące na komórkowym rynku, ale reagowaliśmy zbyt wolno. Decyzje podejmowano zbyt kolegialnie. Wiemy, jakie popełniliśmy błędy i zamierzamy z nich wyciągnąć wnioski – mówi Victor Saeijs, wiceprezes Nokia Europe w wywiadzie dla rpkom.pl

Publikacja: 10.05.2011 13:56

Nokia: nie działaliśmy wystarczająco szybko

Foto: ROL

rpkom.pl: – Nokia ma nowego prezesa, pozbywa się 7 tys. pracowników, z firmy odchodzą kluczowi menedżerowie. Co się dzieje w firmie?

Victor Saeijs, wiceprezes Nokia Europe: – Nokia się szybko zmienia. Kiedy we wrześniu w firmie pojawił się Stephen Elop, nowy prezes, zaczęliśmy myśleć o nowej strategii. Analizowaliśmy wszelkie opcje. Doszliśmy do wniosku, ze są trzy podstawy naszej egzystencji: smartfony, telefony komórkowe i przełomowe technologie przyszłości. Na rynku smartfonów chcemy z Microsoftem zbudować nowy, alternatywny dla Androida i iOS Apple ekosystem. Jesteśmy bardzo mocni w telefonach komórkach, szczególnie w Europie i Azji. Chcemy, by także w tym obszarze pojawiły się innowacje. Wielu użytkowników prostszych telefonów chce korzystać z aplikacji i nowych usług. Chcemy ich podłączyć do mobilnego intrenetu. Mówimy o około miliardzie osób w ciągu najbliższych lat. W naszym trzecim filarze, przełomowych technologiach, chcemy przygotować się na przyszłość. Cała rewolucja którą obserwujemy, ekrany dotykowe, multimedia, Internet, aplikacje – to wciąż dopiero początek zmian. Chcemy się upewnić, że kiedy nadejdą ich nowe fale, związane z 3D, nowymi technologiami, będziemy mieli w zanadrzu konkurencyjne produkty.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa