UOKiK: Netia poniesie koszty niechcianego telemarketingu

Publikacja: 02.07.2019 13:43

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował dziś o zakończeniu postępowania wszczętego 29 września 2017 r., w trakcie którego stwierdził, że Netia naruszała przepisy Prawa telekomunikacyjnego, ponieważ dzwoniła do abonentów bez ich zgody na kontakt. Telekom, aby uniknąć kary zobowiązał się do zapłaty 120 zł, lub innych działań korzystnych dla użytkowników.

– Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – brzmi wypowiedź Marka Niechciała, prezesa UOKiKu, w której komentuje on sytuację.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić