UOKiK: Netia poniesie koszty niechcianego telemarketingu

Publikacja: 02.07.2019 13:43

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował dziś o zakończeniu postępowania wszczętego 29 września 2017 r., w trakcie którego stwierdził, że Netia naruszała przepisy Prawa telekomunikacyjnego, ponieważ dzwoniła do abonentów bez ich zgody na kontakt. Telekom, aby uniknąć kary zobowiązał się do zapłaty 120 zł, lub innych działań korzystnych dla użytkowników.

– Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – brzmi wypowiedź Marka Niechciała, prezesa UOKiKu, w której komentuje on sytuację.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń